شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آلمان کمک‌هایش را به افغانستان ‘مشروط’ کرد

آلمان با اعلام افزایش ۷۲ میلیون یورویی کمک‌هایش به افغانستان، شروطی را نیز وضع کرده است.

مارتین جیگر، معاون وزارت همکاری‌های اقتصادی و توسعه‌یی آلمان در سفری به افغانستان گفته است که کشورش ۷۲ میلیون یورو را به بودجه پروژه‌های همکاری آلمان – افغانستان افزایش می‌دهد.

آقای جیگر در دیدار با محمدهمایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه افغانستان گفته است که با افزایش این کمک، سقف تعهدات مالی این کشور در سال روان از ۱۳۹ میلیون یورو به ۲۱۱ میلیون یورو خواهد رسید.

افزایش اقدامات مبارزه علیه فساد، ترویج حاکمیت خوب و تطبیق اصلاحات، از شرط‌های تداوم تعهدات مالی آلمان به افغانستان گفته شده است.

وزارت مالیه نیز در اعلامیه‌ای روز یک‌شنبه سه نومبر (۱۲ عقرب) گفته است که وزارت همکاری‌های اقتصادی و توسعه‌یی آلمان بر اساس چارچوب حسابدهی متقابل ژنیو، بخشی از تمویل مالی خود را به ایجاد حکومتداری خوب، تطبیق اصلاحات و پیشرفت به خصوص در اجرا و حفظ سکتور انرژی مشروط خواهد کرد. اگر این شرایط برقرار نشود بخشی از این کمک مالی اختصاص نخواهد یافت.

شمروزخان مسجدی، سخنگوی وزارت مالیه افغانستان به صدای امریکا گفت: “در مقابل این کمک‌ها ما یک سلسله معیارهای اصلاحی با آن‌ها داریم که روز گذشته میان دو جانب صحبت شد که چگونه آلمان می‌تواند کمک‌هایش را افزایش دهد و برعلاوه بعضی موارد اصلاحی که افغانستان تعهد کرده، روی گزارش آن نیز صحبت شد”.

به گفتۀ مسجدی، آلمان در برابر اصلاحات مالی پول تعهد شده را تا آخر سال ۱۳۹۸ در اختیار افغانستان قرار خواهد داد.

وزارت مالیه افغانستان گفته است که از مجموع این کمک‌ها، ۵۳.۵ میلیون یوروی آن به پروژه‌های انرژی تجدید پذیر و موثریت این بخش، شاهراه کندز – خلم و صندوق توسعه زیر بنا های منطقه‌یی اختصاص داده خواهد شد و ۱۸.۵ میلیون یوروی متباقی، به بودجه آموزش‌های تخنیکی و شغلی، تحقیقات و متخصصان، افزود می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان