شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آلمان ۴۶ پناهجوی افغانستانی را اخراج کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ۴۶ تن از مهاجران افغان در آلمان پس از اخراج اجباری از سوی این کشور و رد درخواست‌های شهروندی شان روز چهارشنبه به کابل رسیده اند.

این پناهجویان اخراج شده نبود زمینه کار، آموزش و جای زندگی را از چالش‌های پیش‌روی مهاجران افغانستان در آلمان می‌خوانند.

این پناهجویان که تعداد بیشترشان جوان هستند می‌گویند که پس از رد درخواست‌های شهروندی در آلمان، از سوی این کشور به صورت اجباری اخراج شده‌اند.

این پناهجویان اخراج شده که از نبود زمینه کار، آموزش و محل زندگی برای پناهجویان افغان در آلمان شاکی هستند، حکایت‌های بدی از وضعیت پناهجویان کشور در آلمان دارند.

ذبیح الله یکی از پناهجویان اخراج شده گفت: مشکلات در آلمان برای مهاجران نسبت به افغانستان بیشتر است، زمینه کار و آموزش فراهم نیست و زندگی در آنجا برای انسان از لحاظ روحی به زندان تبدیل می‌شود.

نعمت صافی بیست و دو ساله یکی از پناهجویانی است که پس از ۳ سال زندگی در آلمان درخواستش برای شهروندی در این کشور رد شده است.

وی می‌گوید که یک ماه و نیم طول کشید تا به صورت قاچاقی به آلمان برسد و بیش از هشت هزار دلار را برای رفتن به آلمان هزینه کرده است و با آنکه خطر مرگ را پذیرفت تا به آلمان برسد، اما سرانجام از سوی این کشور اخراج شد.

وزارت امور مهاجرین و بازگشت‌کنندگان افغانستان آمار مهاجران این کشور را مانند سال‌های پیش می‌خواند و از اختصاص دادن هشت میلیون دلار و امضای تفاهم‌نامه‌هایی از سوی این وزارت برای مساوی کردن زمینه‌های کاری برای مهاجران خبر می‌دهد.

سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و بازگشت‌کنندگان افغانستان گفت: قرار بود که در سال ۲۰۱۶ یکصد هزار تن از کشورهای اروپایی به افغانستان بیایند اما تنها ۵۸۰ تن به این کشور بازگشتند و در سال ۲۰۱۷، ۷۸۰ تن و در سال ۲۰۱۸ این آمار تاکنون به ۵۰۰ تن نرسیده است.

طلوع‌ نیوز نوشت: درحالی که نهادهای جهانی مدافع حقوق بشر از اخراج پناهجویان افغان از کشورهای اروپایی انتقاد کرده و گفته‌اند که اوضاع افغانستان برای آنان مناسب نیست، اما این کشورها روند اخراج این پناهجویان را همچنان ادامه می‌دهند.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان