شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آمریکایی‌های اشتباه نکردند، عمداً مردم افغانستان قتل عام کردند

🔺یک نشریه امریکایی اخیراً اسنادی را فاش ساخت که بر مبنای آن نیروهای امریکایی روی اطلاعات اشتباه و غیر موجه، هزاران تن را در افغانستان با حملات هوایی کشته‌اند. این اسناد نشان می‌دهد که نیروهای امریکایی در حملات شبانه و روزانه هوایی که بر اساس اطلاعات غلط صورت می‌گرفت، هزاران باشنده غیر نظامی و بیگناه افغانستان را قتل عام کرده و بعداً هیچ مجازاتی هم در انتظار نظامیان نبوده است.

🔺اما اگر کمی دقیق به موضوع نگریسته شود، حملات هوایی در واقع اشتباهی نبوده و عمداً صورت می‌گرفته است؛ زیرا اگر اشتباه می‌بود در یکی دو مورد اول که داد مردم برامد متوقف می‌شد، ولی توقف نکرد و همچنان تا آخرین روزهای خروج آنان ادامه داشت و نمونه بارز آن در ماه اگست که امریکایی‌ها عملیات تخلیه را انجام می‌دادند، قتل عام زنان و کودکان در شهر کابل بود.

🔺در یک دوره که حامد کرزی از رییس جمهور پیشین کشور از گراف بلند تلفات ملکی در اثر حملات هوایی شبانه امریکا به ستوه آمده بود، آن را منع کرد، ولی با سرکار آمدن دولت فاسد اشرف غنی و امضای پیمان راهبردی و امنیتی در نخستین روزهای آغاز به کار آن دولت، دوباره حملات هوایی با شدت بیشتر ادامه یافت و جان‌های بیشتر را قربانی کرد.

🔺اکنون پرسش این است که آیا امریکا با آن همه دنگ و فنگ و تکنالوجی و جاسوسی و ادعا و منم منم گفتن در انجام حملات هوایی روزانه و شبانه اشتباه می‌کرد یا نه، عمداً مردم این کشور را قتل عام می‌نمود.

🔺پاسخ مثبت است، امریکا توانایی این را داشت که درست و نادرست را تشخیص بدهد اما چون جان مردم افغانستان برایش پشیزی ارزش نداشت و دولت فاسد غنی نیز دست نشاندگی و غلامی را در حد اعلی تمثیل می‌کرد، دیگر مانع اخلاقی و اطلاعاتی نمی‌تواند مانع از تفریح نظامیان خونخوار و تروریست امریکایی شود.
🔺امریکایی‌ها به عینه می‌دیدند که از جانب دولت افغانستان حتی خم ابرویی نیز در مذمت کشتاری که آنان زیر نام مبارزه با تروریزم به راه انداخته بودند وجود ندارد، پس با خیال راحت هرجا که دل شان می‌خواست حمله می‌کردند و زن و مرد و کوک و جوان و سالخوردگان را بدون تبعیض قتل عام می‌کردند.

🔺با این تفاسیر، گزارش نشر شده در نشریه امریکایی که زیر نام اطلاعات اشتباه نشر شده در واقع رد گم کنی و سفید کردند کارنامه نظامیان تروریست امریکایی است که دو دهه یک ملت را قتل عام کردند و سر انجام نیز قدوم نحس شان با کشتار و هرج و مرج و ترور خاتمه یافت و در آخرین روزهای حضور منحوس شان هم با حمله هوایی و هم با چرخ های هواپیما مردم افغانستان را کشتند و رفتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان