شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آمریکا ‘صدها سرباز’ تازه نفس به هلمند می‌فرستد

ارتش آمریکا می‌گوید قرار است صدها سرباز برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان به ولایت هلمند در جنوب افغانستان فرستاده شوند.

مایکل لاوهورن، سخنگوی ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ای گفته است که این نیروها برای تامین امنیت هلمند و حمایت و مشاوره به قول اردو (لشکر) مستقر در این ولایت فرستاده می‌شوند.

در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعدد حاکی از نبرد شدید میان نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان در هلمند بوده است و به‌تازگی بار دیگر یک مقام نظامی افغان در مورد خطر سقوط قریب‌الوقوع ولسوالی کلیدی سنگین در این ولایت خبر داد.

سخنگوی ارتش آمریکا گفته است: “فرستادن این نیروها به هلمند از پیش برنامه‌ریزی شده بود تا هم از مشاوران کنونی در این ولایت بیشتر حفاظت شود و هم از تلاش‌ها برای تجهیز، آموزش و تقویت قول اردوی ۲۱۵ حمایت شود.”

مقام‌های آمریکایی پیشتر گفته بودند که شمار این سربازان ۲۰۰ نفر خواهد بود اما آقای لاوهورن از ارائه جزییات در مورد شمار دقیق این نیروها خودداری کرد اما گفت که تعداد آنها “قابل توجه” خواهد بود.

ائتلاف به رهبری ناتو در افغانستان ماموریت رزمی خود را در پایان سال ۲۰۱۴ تمام کرد و پس از آن حدود ۱۲ هزار سرباز ناتو که بیشتر آنها آمریکایی هستند برای آموزش، مشاوره و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان زیر نام “ماموریت حمایت قاطع” در این کشور باقی ماندند.

خبرگزاری رویترز نوشته است که نبردهای شدید در هلمند مشاوران نیروهای ویژه آمریکایی در این ولایت را زیر فشار قرار داده و در ماه گذشته یکی از آنها در نتیجه آتشباری کشته شد.

در همین حال شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده است که با توجه به اوضاع امنیتی ولایت هلمند “هیات با صلاحیت” به منظور بررسی اوضاع عمومی به این ولایت سفر می‌کند.

این هیات موظف است تا نتایج بررسی‌های خود را در جلسه بعدی شورای امنیت ارائه کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان