شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آیا رولا غنی مسلمان شده است؟

رولا غنی، بانوی نخست افغانستان، گفته است که در تذکرۀ جدید الکترونیک وی دین اش اسلام و قوم اش پشتون نگاشته شده است.

خانم غنی، لبنانی تبار، هنگامیکه با محمد اشرف غنی ازدواج کرد مسیحی بود، اما تعلق و باور دینی وی هنگام نامزد شدن آقای غنی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ افغانستان، دستاویزی برای منتقدان آقای غنی شد.

بانوی نخست افغانستان در مصاحبۀ اخیر با شبکۀ خبری طلوع، در بحث تذکره های الکترونیک گفت ” ۴۳ سال است که در یک فامیل مسلمان و پشتون زندگی می‌کنم. همینجا در افغانستان دین من اسلام است و قوم من پشتون است”.

این موضوع سبب واکنش‌های فراوان در شبکه های اجتماعی شد و برخی منتقدان آن را نوعی ترفند تعبیر کرده اند که گویا در صورت نامزد شدن دوبارۀ آقای غنی در انتخابات ریاست جمهوری، دیگر ریشۀ بحث و انتقاد در مورد دین همسر وی کشیده شده باشد.

زهره یوسف، مشاور مطبوعاتی و روابط عامۀ دفتر بانوی نخست افغانستان، به صدای امریکا گفت که خانم غنی در دهۀ ۱۹۷۰ میلادی زمانیکه پس از ازدواج با محمد اشرف غنی به افغانستان آمده بود تذکره گرفته بود و در آن تذکره نیز دین وی اسلام و ملیت اش پشتون ذکر شده بود.

خانم یوسف گفت که اساس معلومات مندرج در تذکرۀ الکترونیک خانم غنی نیز تذکرۀ قبلی وی بود.

خانم غنی در ۱۸ فبروری ۲۰۱۵ در مرکز مطالعات بین المللی و استراتیژیک در واشنگتن دی سی گفته بود که مسیحی است.

با اینحال خانم یوسف به صدای امریکا گفت که اعتقاد موضوع شخص است و به گفتۀ وی آنچه در کردار خانم غنی تجلی می‌کند “صفات عالی یک مسلمان خوب است”.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان