شما اینجا هستید
اخبار » آیا شمار بیشتر سربازان امریکایی در افغانستان اهداف امریکا را تحقق می‌دهد؟

جنرال جان کمبل، فرمانده نیروهای امریکایی درافغانستان به روز سه‌شنبه به کمیتۀ تسلیحاتی سنای ایالات متحده گفته است که امریکا دست کم تا ۵ سال دیگری باید به کمک‌های نظامی‌اش در افغانستان ادامه دهد.

وی گروه حقانی و شبکۀ القاعده را تهدید جدی به منافع ایالات متحده می‌‎داند.

جنرال کمبل گفته است: “گروه های وابسته با طالبان همانند القاعده، شبکۀ حقانی همچنان به تهدید کردن منافع مان ادامه می‌دهند. القاعده به گونۀ قابل توجهی تضعیف شده است، اما مدارک تازه به دست آمده از یک اردگاه القاعده در جنوب افغانستان یعنی در ولایت قندهار نشان می‌دهند که این شبکه درافغانستان قطعأ منقرض شده نیست.”

وی می‌گوید که شبکۀ حقانی حمله‌های پیچیده و مرگبار را در افغانستان برنامه ریزی واجر ا می‌کند.

وی افزود: “شبکۀ حقانی توانمند ترین تهدید به نیروهای امریکایی وایتلاف است. این شبکه خشونت بارترین و پیچیده ترین حمله ها را درکابل برنامه ریزی واجرا می‌کند. درنهایت رسیده‌گی به تهدیدهای افغانستان روبه رو است نیاز به توجه و حضور رو به جلو ما دارد.”

وی می‌افزاید که “خاستگاۀ پدیده‌یی از افغانستان، پاکستان و بخش‌های دیگر جهان را هراس افگنی می‌گویند. شما می‌دانید که هراس افگنی مرزها را نمی شناسد، ماباید توان این را داشته باشیم تا یک تعهد درازمدت در برابر افغانستان داشته باشیم.”

این نظامی می‌گوید که افغانستان به کمک‌های مالی و نظامی ا یالات متحده تا سال ۲۰۲۴ نیاز دارد.

وی که دورۀ مأموریت‌اش در افغانستان روبه به پایان است، اعضای کمیته تسلیجاتی سنای ایالات متحده را اوضاع افغانستان آگاه ساخت.

وی تأکید کرد که جلوگیری از بدتر شدن اوضاع امنیتی افغانستان و جلوگیری از حمله‌های هراس افگنان برغرب با به کاری گیری از خاک افغانستان، نیازمند حضور پایدار نیروهای امریکایی درافغانستان است.

این جنرال امریکایی رسیده‌گی به این تهدیدها را نیازمند حضور شمارکنونی نیروهای امریکایی برای حد اقل پنج سال آینده می‌داند.

وی می‌گوید که طالبان از ۴۰۷ ولسوالی افغانستان ۸ ولسوالی را در تصرف داشته و بر ۱۴ ولسوالی دیگر نفوذ دارند. او همچنان می‌گوید که ۹۴ ولسوالی دیگر افغانستان با تهدید طالبان روبه رو اسند.

این نظامی امریکایی می‌گوید که با پایان مأموریت جنگی سربازان خارجی در افغانستان در جنوری ۲۰۱۵، نیروهای امنیتی و دفاعی افغان مسؤولیت کامل سوق و ادارۀ جنگ را بر دوش گرفتند.

با این حال، به گفتۀ او سربازان افغان فراتر از سال ۲۰۱۶ نیز به حمایت خارجی به ویژه در بخش هوایی نیاز خواهند داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان