شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ابراز نگرانی ۵ سازمان بین‌المللی؛ برای افغانستان کاری باید انجام داد

 پنج سازمان بین‌المللی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند زمستان گرم‌تر از حد متوسط و کمبود برف، نشانه‌های بدترشدن شرایط اقلیمی در افغانستان است.

سازمان «اقدام علیه گرسنگی»، «گروه بین‌المللی پزشکی»، «کمک اسلامی در سراسر جهان»، «نجات کودکان» و «ورلد ویژن» در این بیانیه تاکید کردند افغانستان بدترین خشکسالی خود را در ۳۰ سال اخیر تجربه کرده است.

این سازمان‌ها اظهارداشتند افغانستان تا کنون در زمستان سال جاری برف بسیار کمی داشته است و این نگرانی وجود دارد که کمبود آب پس از سه سال متوالی خشکسالی ادامه یابد و بحران‌ها در این کشور عمیق‌تر شود.

به‌گفته این سازمان‌ها، از اول مهرتا دی ماه سال جاری افغانستان تنها ۴۵ تا ۶۰ درصد میانگین بارندگی را در مقایسه با سا‌ل‌های گذشته تجربه کرده است.

همچنین کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که دمای بالاتر از حد متوسط بین اوایل بهمن تا اواخر فروردین ماه سال ۱۴۰۳ اردیبهشت بسیار محتمل است.

در بیانیه این پنج سازمان بین‌المللی آمده است کودکان و خانواده‌های آسیب‌پذیری که از لحاظ معیشت به کشاورزی متکی هستند، بدون افزایش باران و برف به‌طور قابل‌ توجهی متضرر خواهند شد.

این سازمان‌ها اضافه کردند کمبود باران شرایط مناسبی را برای شیوع بیماری‌های ساری از طریق آب مانند وبا ایجاد می‌کند و فقر را تشدید خواهد کرد.

سازمان‌های بین‌المللی تاکید کردند برای جلوگیری از بحران به فاجعه در افغانستان، جامعه‌ بین‌المللی طرح واکنش بشردوستانه را به‌طور کامل باید تأمین مالی کند.

این بیانیه خاطرنشان کرد در سال ۲۰۲۳ میلادی تنها ۴۵ درصد از کل نیازهای بشردوستانه افغانستان، توسط کمک‌کنندگان تامین شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان