شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » احتمال نامزدی کرزی در انتخابات ریاست جمهوری

رئیس جمهور سابق افغانستان در مصاحبه با نشریه «اشپیگل» احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده را رد نکرد

“حامد کرزی” رئیس جمهور سابق افغانستان در مصاحبه با نشریه «اشپیگل» زمانی که از وی درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پرسیده شد احتمال نامزدی خود را رد نکرد.

کرزی پس از سرنگونی رژیم طالبان در سال ۲۰۰۱ میلادی به مدت ۲ سال ریاست دولت موقت افغانستان را بر عهده داشت و پس از آن نیز برای دو دوره و تا سال ۲۰۱۴ میلادی به عنوان رئیس جمهور افغانستان انتخاب شد.

گفتنی است که در زمان ریاست جمهوری کرزی افغانستان از ثبات نسبی امنیتی و اقتصادی برخوردار بود و به همین دلیل بسیاری از مردم افغانستان همچنان نگاه مثبتی به زمان ریاست وی دارند و کرزی هنوز نیز از محبوبیت مردمی برخوردار است.

رئیس جمهور سابق افغانستان که شاید یکی از دلایل محبوبیتش در داخل افغانستان به دلیل خودداری از امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن در پایان دوره دوم ریاست جمهوری‌اش بود، میان احزاب و چهره‌های سیاسی افغانستان و حتی در سطح بین‌المللی نیز محبوبیت خود را حفظ کرده است.

کرزی پس از پایان دوره کاری خود به عنوان رئیس جمهور افغانستان بارها به دعوت رسمی مقامات کشورهای چین، روسیه و ایران به این کشورها سفر کرده تا درباره روابط دو کشور و وضعیت امنیتی افغانستان با مقامات کشورهای میزبان گفت‌وگو کند.

وی اخیرا نیز در دیدار با ۲۸ نماینده از احزاب سیاسی افغانستان از طرح آن‌ها برای تغییر نظام انتخابات پارلمانی و تصویب طرح «رای قابل انتقال» نیز حمایت کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان