شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » احیای هامون و احداث پل دوم میلک محور مذاکرات

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه دولت افغانستان در دیدار با «علی اوسط هاشمی» استاندار سیستان و بلوچستان ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد طرف ایرانی، اظهار داشت: از سفر به چابهار، خاطرات خوشی برایم مانده که همواره مهمان نوازی مردم سیستان و بلوچستان را به خاطر دارم.

نگاه مشترک در جهت دستیابی به اهداف 

عبدالله تسریع در تحقق نگاه مشترک در جهت دستیابی به اهداف پیش بینی شده را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: نشست مشترک والیان مرزی ۲ کشور و فرماندهان مرزبانی باعث برون رفت از برخی مشکلات در مرز خواهد شد و به رونق بخشی معیشت مرزنشینان کمک می کند.

١٥ سال شاهد تلاش ایران با کشور افغانستان

رئیس اجرائیه دولت افغانستان تصریح کرد: به مدت ١٥ سال از نزدیک شاهد تلاش و همراهی جمهوری اسلامی ایران با کشور افغانستان بوده ام و از زحمات مسئولان ایرانی سپاسگزاریم.

«علی اوسط هاشمی» استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سیستان و بلوچستان در زمینه مراوده های تجاری و اقتصادی با کشور افغانستان افزود: همزمان با فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال مردم ۲ کشور شاهد سر آغاز عصر جدیدی در ترانزیت دریایی در چابهار خواهند بود.

اشتراک‌ گردشگری بین ایران و افغانستان

وی به اشتراک‌های گردشگری بین ۲ کشور اشاره کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و ایجاد تورهای مشترک توریسم گردی، در تحکیم روابط ۲ کشور نقش اثرگذاری دارد.

وی ایجاد بندر مشترک خشک بین ۲ کشور را خواستار شد و اظهار داشت: استفاده از فرصت دریای آزاد عمان موجب رونق بخشیدن به بندر خشک می شود که مرز میلک سیستان و بلوچستان نقطه مناسبی برای ایجاد این بندر است.

نیمرو بارانداز توسعه تجاری افغانستان و ایران

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با تحقق بندر خشک می‌توانیم ولایت نیمروز را به بارانداز توسعه مبادلات تجاری افغانستان و ایران تبدیل کنیم.

وی با اشاره به ارتباط خوب والیان ولایت های نیمروز، هرات، قندهار و فراه با مسئولان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با تسریع در مراودات و اجرای نشستهای مشترک می توان فصل نوینی در روابط ۲ کشور رقم زد.

 تأکید بر احیای هامون و احداث پل دوم میلک

هاشمی تاکید کرد: احیای تالاب هامون که با زندگی یک پنجم جمعیت استان گره خورده یکی از درخواست‌های مهم این سفر است زیرا احیای این تالاب جان تازه ای به مردمان ۲ سوی مرز می بخشد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست اجرائیه دولت افغانستان به نقل از رئیس هیات اعزامی به افغانستان گفت: تسریع در احداث پل دوم مرز میلک با توجه به اهمیت مراودات تجاری و حضور موثر در توسعه تجارت از طریق بندر چابهار، احداث این پل ضرورتی انکار‌ناپذیر است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان