شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ارگ: توافق سیاسی میان غنی و عبدالله در چارچوب قانون اساسی خواهد بود

صدیق صدیقی؛ سخنگوی ریاست جمهور با بیان این مطلب می‌گوید که هدف از توافق میان غنی و عبدالله، پایان دادن به نگرانی‌های مردم و بحران سیاسی در کشور است.

وی امروز سه‌شنبه، در یک نشست خبری گفت که گفت‌وگوها میان ارگ و سپیدار ادامه دارد و پیشرفت هایی خوبی نیز به دست آمده است.

تلاش کردیم تا دیدگاه سخنگویان عبدالله عبدالله را نیز در زمینه گفتگوها برای حل بحران سیاسی در کشور داشته باشیم؛ اما با تماس‌های مکرر موفق نشدیم.

با این حال، برخی تحلیلگران، ادامه اختلاف‌ها و تنش‌ها را به سود کشور نمی دانند.

آنان می‌گویند که ادامه‌ی این کشمکش‌ها روی وضعیت امنیتی و اقتصادی افغانستان، تاثیرات مخربی خواهد داشت.

موسی فریور؛ استاد پوهنتون کابل می گوید که سیاسیون افغان، همواره در فکر منافع فردی و گروهی خود شان می‌باشند و هیچ‌گاهی منافع کشور برای آنان مطرح نبوده است.

به گفته آقای فریور، در صورتی که آنان منافع ملی را بر منافع شخصی خود ارجحیت می دادند، قضیه‌ی افغانستان تا این حد پیچیده نمی شد.

از سوی هم برخی دیگر از آگاهان به این باوراند، حکومتی که از برایند توافق سیاسی میان ارگ و سپیدار به‌دست می آید، همانند حکومت وحدت ملی کارا نخواهد بود.

احمد ضیا رفعت؛ یکی دیگر از استادان پوهنتون کابل می گوید، حکومتی که قرار است در نتیجه توافق سیاسی میان عبدالله و غنی به وجود آید، از نظر سیاست‌گذاری و اجرایی کردن آن موثریت لازم نخواهد داشت.

تنش‌های سیاسی در افغانستان پس از آن اوج گرفت که کمیسیون مستقل انتخابات، محمد اشرف غنی را برنده انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان اعلام کرد.

عبدالله عبدالله که دومین نامزد پیشتاز در این انتخابات بود، نتیجه اعلام شده از طرف کمسیون مستقل انتخابات را نپذیرفت و اعلام کرد که تیم انتخاباتی وی، حکومت همه شمول را تشکیل می‌دهد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان