شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ازمعادن در اختیار طالبان آماری نداریم

وزارت معادن افغانستان اعلام کرد: از تعداد معادنی که در دست مخالفان است و به صورت غیرقانونی استخراج می‌شود، آمار دقیقی ندارد.

«ذبیح‌الله سروری»، سخنگوی وزارت معادن در این رابطه گفت: در تمامی مناطق ناامن و جنگی که این وزارت به معادن دسترسی ندارد، معادن به شکل غیرقانونی استخراج می‌شود.

شبکه مبارزه با فساد اداری در افغانستان در گزارش تازه خود نوشته است که استخراج غیرقانونی معادن در شرق این کشور، باعث تقویت گروه‌های شبه نظامی شده است.

این شبکه در ادامه می‌افزاید: مخالفان مسلح دولت تنها در سال ۲۰۱۶ میلادی از استخراج غیرقانونی معادن شهرستان «خوگیانی» ولایت ننگرهار ۴۶ میلیون دالار درآمد داشته‌اند.

سروری اظهار داشت: برای این وزارت مشخص نیست که چه تعداد از معادن در کشور در دست مخالفان است و به صورت غیرقانونی استخراج می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شمار آمار و ارقامی از معادنی که به صورت غیرقانونی از سوی مخالفان مسلح استخراج می‌شود اطلاع دارید؟ پاسخ منفی داد.

جمهور نوشت: گفتنی است که وزارت معادن در حالی از مشخص نبودن تعداد معادنی که در دست مخالفان  است، صحبت می‌کند که بر اساس گزارش‌های سالانه یک سوم منابع مالی گروه‌های تروریست از قاچاق و استخراج معادن افغانستان بدست می‌آید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان