شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » از آدرس مهاجران هفت میلیارد دالر به خزانه دولت افغانستان وارد شده است

سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجران و عودت کنندگان امروز (سه شنبه ۲۸ جدی) گفت که در سال ۲۰۱۶ برگشت پناهجویان در افغانستان بی پیشینه بوده است.
به گفته بلخی امسال یک میلیون تن از پناهجویان به کشور برگشته اند که از جمله آن ۹۷۵ هزار تن آنان برگشت داوطلبانه بوده است.
پیش از این اما شماری از کارشناسان گفته بودند که صد ها هزار تن افغانستان را به مقصد کشور امن ترک کرده و هر فرد بیش از چهار تا پنچ هزار دالر با خود از افغانستان انتقال داده اند.
امروز اما بلخی می گوید که در سال ۱۳۹۵ هفت میلیارد دالر از ادرس مهاجران وارد اقتصاد کشور شده و بر اساس برآورد های بانک جهانی، سالانه بیش از سه میلیارد دالر پول های است که مهاجران، داخل کشور می ‌فرستند.
گفته می شود که امسال بیش ترین برگشت کنندگان از کشور های هم سایه مانند پاکستان و ایران به افغانستان عودت کرده اند.
وزیر مهاجران هر چند افزود که هفت میلیون دالر در سال ۲۰۱۶ وارد اقتصاد دولت افغانستان شده است اما او همزمان تاکید کرد که بیشتر حواله جات نیز به دلیل بلند بودن هزینه آن ثبت نمی شود.
او همچنان گفت که حکومت تلاش می ‌کند که در برنامۀ توسعۀ پایدار، هزینۀ حواله‌ را از ۵ درصد به ۳ درصد کاهش دهد.
سید سین عالمی بلخی کاهش هزینه حواله را به نفع دولت خوانده گفت که با این روند پول بیشتری وارد جریان اقتصادی کشور خواهد شد.
آقای بلخی در حالی از افزایش درامد دولت از آٔرس مهاجران خبر می دهد که پیش از این به دلیل برگشت مهاجران از کشور های خارج انتقاد های زیادی در داخل و خارج از کشور به وجود آمد.
پیش از این دولت افغانستان با اتحادیه اروپا بر سر برگشت مهاجران افغان از این کشور ها یک توافقنامه ی را به امضا رسانده بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان