شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » استادان پاکستانی در یک مدرسه در قندوز حملات انتحاری آموزش می‌دهند

مقام‌های محلی ولایت قندوز می‌گویند که استادان پاکستانی در یک مدرسه‌ی دینی در ولسوالی دشت ارچی این ولایت به کودکان و نوجوانان حملات انتحاری، بمب‌گذاری، ساخت واسکت‌های انتحاری، ماین‌سازی و دیگر حملات هراس‌افگنی را آموزش می‌دهند.
اسدالله عمرخیل، والی قندوز روز دوشنبه به رسانه‌ها گفته است، این مدرسه قبلاً به هدف تدریس علوم دینی تأسیس شده بود، اما پس از مسلط شدن طالبان بر بیشتر ساحات ولسوالی دشت ارچی، از یک سال بدین‎سو در این مدرسه به کودکان و نوجوانان ، آموزش‌های تروریستی و تندروانه داده می‌شود.
آقای عمرخیل افزوده، در این مدرسه حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ شاگرد از سوی «یک استاد پاکستانی به‌نام «عمران» و تحت نظر ملا عبدالسلام و مولوی جنت‌گل» مصروف یادگیری اعمال انتحاری و تروریستی هستند.
عمرخیل همچنان گفته که حدود دو هفته پیش اداره‌ی امنیت ملی این ولایت از فعالیت این مدرسه در عرصه‌ی آموزش‌های تروریستی باخبر شده است.
نصرالدين نظری، ولسوال دشت ارچی نیز تأیید کرده است که در این مدرسه استادان پاکستانی به کودکان و نوجوانان درس‌های تروریستی آموزش می‌دهند.
آقای نظرى به خبرگزاری پژواک گفته است که این موضوع را با مقامات محلی در میان گذاشته و اما تاکنون در نابودسازی این مدرسه اقدام نشده است. به‌گفته‌ی او، دو هفته پیش چرخ‌بال‌ها این ساحه را بمباران کرد، ولی این مدرسه تاکنون نیز فعالیت دارد.
شناسایی این مکتب در حالی‌ست که هفته‌ی گذشته مأموران امنیت ملی چهار کودک که قصد انجام حملات انتحاری داشتند، را بازداشت کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان