شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » استقبال آمریکا از نشست سه جانبه مسکو مشکوک است

«لالی حمیدزی» امروز در نشست علنی مجلس استقبال آمریکا از نشست سه جانبه مسکو را مشکوک خواند و گفت: برخی کشورهایی که در نشست مسکو شرکت کرده بودند، از داعش حمایت می‌کنند.

وی افزود: آمریکا چگونه از این نشست استقبال می‌کند در حالی که روسیه از حذف نام گلبدین حمکتیار از فهرست سیاه سازمان ملل نیز جلوگیری کرد و صلح افغانستان حکمتیار را نادیده گرفته است.

نشست سه جانبه مسکو که با حضور نمایندگان چین، پاکستان و روسیه برگزار شد، با واکنش تند کارشناسان، مجلس و دولت افغانستان مواجه شده و مجلس افغانستان این اقدام روسیه را مداخله صریح دانست.

ایرنا نوشت: در پایان این نشست هرسه کشور اعلام کردند که برای حذف نام سران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل کوشش خواهند کرد.

عبیدالله بارکزی نماینده ارزگان در مجلس نیز از آمریکا انتقاد کرد که افغانستان قربانی حضور نظامی آن کشور شده، اما با ادامه جنگ‌ها و مداخلات روسیه و پاکستان، خاموش مانده و سرگرم پیاده کردن و جابجایی عناصر داعش در افغانستان است.

وی تاکید کرد که مخالفت روسیه با حذف حزب اسلامی به رهبری «گلبدین حکمتیار» از فهرست سیاه سازمان ملل، مخالفت با روند صلح افغانستان است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان