شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اشرف غنی خواهان افزایش مشارکت بخش خصوصی در خدمات شهری شد

رئیس جمهوری افغانستان می‌گوید که انحصار ارایه خدمات توسط نهادهای حکومت سبب شده که به صورت درست به مشکلات مردم رسیدگی نشود. او خواهان افزایش نقش بخش خصوصی در ارائه خدمات شده است.

اشرف غنی که امروز (دوشنبه، ۹ میزان/ مهر) در “سومین کنفرانس شهرداران افغانستان” در کابل سخنرانی می‌کرد، گفت نحوه ارتباط دولت و مردم باید تغییر اساسی کند.

آقای غنی مثال زد که اگر یک فروشنده دوبار به مشتری جنس گران بفروشد، مشتری دیگر به او مراجعه نمیکند، و به گفته او، ولی مشکل در افغانستان این است که دولت ارائه خدمات را در انحصار خود دارد.

نگرانی از وضعیت مدیریت شهری در افغانستان

آقای غنی از وضعیت مدیریت شهری در افغانستان ابراز نارضایتی کرد و گفت که وضعیت مدیریت شهرها با توجه به نیازهایی که مردم افغانستان دارند، قابل قبول نیست.

به گفته او، از نظر محیط زیستی شهرهای افغانستان، به‌ویژه شهر کابل کم‌ترین فضای سبز را در میان شهرهای جهان داشته و علاوه بر آن این شهرها منبع تولید و درآمد به حساب نمی‌آیند.

رئیس جمهوری از ساخت وساز بدون برنامه شهری در شهرهای افغانستان انتقاد کرد و گفت: از آنجایی که دولت برنامه لازم را برای مدیریت شهری نداشته است، این روند باعث شد که کاسه صبر مردم لبریز شده و به ساخت و‌ساز بدون در نظر گرفتن نقشه شهری اقدام کنند.

افزایش ارائه خدمات شهری توسط بخش خصوصی

آقای غنی از واگذاری مناطقی در غرب و شرق کابل به بخش خصوصی خبر داد و افزود: بخش خصوصی در برنامه توسعه شهری از فرودگاه کابل تا سفارت آمریکا و از منطقه دهمزنگ تا قصر دارالامان سهم می‌گیرند.

اما، او درباره نحوه مشارکت بخش خصوصی در مناطق یادشده جزئیاتی ارائه نکرد.

از سوی دیگر، آقای غنی بر بازسازی بناهای تاریخی افغانستان تاکید کرد و گفت که به زودی قلعه بالا حصار کابل بازسازی خواهد شد.

بالا حصار کابل که قدمت آن به قرن پنجم میلادی برمی‌گردد از جمله بناهای تاریخی افغانستان است. اکنون این قلعه به یک پایگاه نظامی تبدیل شده و حفاضت لازم نیز از آن صورت نمی‌گیرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان