شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اشرف غنی: دشمن تلاش می‌کند به حملات خود جنبه‌ی قومی و مذهبی دهد

اشرف غنی، رییس جمهور کشور در روز عاشورا با حضور در یکی از مساجد غرب کابل بر وحدت و همدلی مذاهب تاکید کرد و گفت که دشمن در تلاش است به حملات شان جنبه‌ی قومی و مذهبی بدهد.

آقای غنی امروز (پنج‌شنبه، ۲۹ سنبله) در سخنرانی‌اش گفت تروریستانی که بر مساجد، معابد، مکاتب، مراکز علمی و تجمعات حق‌طلبانه‌ی مردمی حمله می‌کنند، با هر نام و ادعایی که باشد «داعیه‌ی جز راه و رسم شمر و یزید ندارند.»

رییس جمهور گفت: «امروز یزیدهای زمان می‌خواهند افغانستان را به کربلای دیگری تبدیل کنند و برای مومنان ماتم و عزا بیافرینند، اما درسی که از مکتب اهل بیت پیامبر گرامی خود آموخته‌ایم، این‌است که صدای عدالت، صدای عزت و صدای کرامت بر ستم و جنایت پیروز می‌شود.»

او افزود که دشمان کشور در تلاش اند تا حملات شان جنبه‌ی قومی و مذهبی بدهند و این برای افغانستان خطرناک است. او از مردم خواست که تا در تأمین امنیت «به اجماع برسند» و در برابر «شکاف‌هایی که به‌نام مذهب، زبان، قومیت، حزب و تبار ایجاد می‌شود، با هوشیاری ایستادگی نمایند.»

رئیس‌جمهورغنی: افغانستان نمونه‌ای مثال‌زدنی از وحدت میان پیروان مذاهب مختلف اسلامی است

کمک ملت به دولت

مراسم عاشورا در دو سال اخیر تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود. تنها در شهر کابل بیش از ۵۰۰ نفر داوطلبانه در تأمین امنیت این مراسم شرکت دارند و وزارت داخله برای این افراد سلاح داده است.

رییس جمهور غنی امروز با اشاره به نقش مردم در تأمین امنیت گفت که جنگ با تروریزم از نوع جنگ‌های متعارف نیست و به همان اندازه که تخریب فیزیکی دارد، «به جنبه‌ی روانی و تضعیف روحیه مردم نیز تاثیر می‌گذارد.»

آقای غنی گفت: «در پیشرفته‌ترین کشورهای جهان نیز همکاری دو جانبه میان مردم و دولت سبب دفع تهدیدات، خنثا کردن توطیه‌ها و شکست تروریست‌ها می‌شود.»

به تازگی حکومت وحدت ملی برای تأمین امنیت شهر کابل تقسیمات تازه‌یی را در فرماندهی پولیس این شهر روی دست گرفته است. براساس این طرح کابل به چهار زون امنیتی تقسیم شده و یک معاونیت در فرماندهی پولیس کابل ایجاد شده است که مسوولیت تأمین امنیت غرب کابل را دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان