شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اشرف غنی: راه بنیادی ثبات افغانستان، مشارکت بخش خصوصی و دولت است

 «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، روز گذشته در مراسم افتتاح کارخانه ذوب آهن و بسته‌بندی جلغوزه «بزرگ افشان» که در پارک صنعتی پلچرخی برگزار شده بود، گفت: من امروز شاهد عملی‌شدن دو آرزویم هستم که دو روی سکه سیاست اقتصادی افغانستان می‌باشند، یکی تحول افغانستان به کشور صادرکننده و دوم، تبدیل‌شدن افغانستان از کشور وارد کننده مواد صنعتی، به صادر کننده مواد صنعتی.

وی افزود: صنعتی‌شدن افغانستان هم هدف، هم آرزو و هم عمل است.

غنی خاطرنشان کرد: از سرمایه‌گذاران به‌خاطر سرمایه‌گذاری آنها در داخل کشور قدردانی می‌کنم و این سرمایه‌گذاران در شرایطی در داخل کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند که دیگران فکر می‌کنند اوضاع مبهم است، سرمایه‌گذاری باعث جلب اعتماد دنیا می‌شود و زمینه کار فراهم می‌گردد. 

وی با اشاره به دیدگاه روشن اقتصادی حکومت و تمرکز روی استقلالیت اقتصادی افغانستان گفت: سیاست اقتصادی ما این‌است که تمام منابع کشور توسعه یابد و مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس‌جمهور افغانستان تصریح کرد: تقاضای محصولات کشاورزی افغانستان در بازارهای جهانی افزایش یافته است و از تاجران خواسته شده که از این فرصت استفاده خوبی نمایند.

وی افزود: نیاز است نوع دید وزارتخانه‌های ما از نگاه تولید تغییر کند. من به نهادهای مربوطه دستور می‌دهم که جلوی قاچاق جلغوزه و آهن‌آلات گرفته‌ شود و به وزارت دارایی نیز دستور می‌دهم تا توزیع آهن‌آلات تمام نهادها به‌صورت شفاف و از یک مرجع انجام شود.

غنی همچنین به اداره تدارکات ملی دستور داد تا ارجحیت‌دادن به تولیدات صنعتی افغانستان به خصوص آهن، در پروژه‌ها به یک سیاست مبدل شود.

وی همچنین گفت که درس‌های تاریخ واضح است، بدون دولت، بخش خصوصی نمی‌تواند کار کند و کاری را که بخش خصوصی انجام می‌دهد، آن‌ را دولت نمی‌تواند انجام دهد و  راه بنیادی ثبات کشور، مشارکت بخش خصوصی و دولت است.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان