شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی را معرفی شد

سر انجام پس‌از روزها گفت‌وگو میان رهبران حکومت دربارۀ گزینش اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی، رییس‌جمهور در دو فرمان، اعضای این کمیسیون‌ها را معرفی کرد.

رییس‌جمهورغنی امروز (۲ قوس) در یک مراسم ویژه در ارگ گفت که در گزینش اعضای این کمیسیون‌ها توازن قومی در نظر گرفته شده‌است، اما او تأکید می‌ورزد که آنان نباید زیر فشار‌های سیاسی و قومی بروند.

رییس‌جمهورغنی گفت: «ما توانستیم اعضای کمیسیون‌ها را با شفافیت برگزینیمو گام مهمی را برای اصلاحات برداریم.”

پس‌از هژده ماه از آغاز روند اصلاحات انتخاباتی، حکومت وحدت ملی این افراد را به‌حیث اعضای تازۀ کمیسیون مستقل انتخابات برگزید. نجیب‌الله احمدزی، عبدالقادر قریشی، ملیحه حسن، سیمه بادغیسی، محاذالله دولتی، رفیع‌الله بیدار و گلاجان بدیع صیاد.

حکومت، غلام دستیگر هدایت، عبدالبصیر فایض، غلام‌رضا روحانی، حمیرا حقمل و عبدالعزیز آریایی را به حیث اعضای تازۀ کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی معرفی کرد.

این ۱۲ تن سوگند وفاداری یاد کردند. رییس‌جمهور بر مستقل‌بودن این کمیسیون‌ها تأکید ورزید و گفت که نهاد‌های داخلی و جهانی بر کار این کمیسیون‌ها نظارت خواهند کرد.

عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه می‌گوید که گزینش اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی نشانه‌یی از عملی‌شدن تعهدات حکومت وحدت ملی است.

آقای عبدالله گفت: «کمیتۀ گزینش کار خود را انجام داد و امروز یک روز تاریخی است. ما توانستیم یک تعهد ما را دربارۀ اصلاحات عملی سازیم.»

رییس‌جمهور بر اصلاحات در کمییسون‌های انتخاباتی و روند توزیع شناس‌نامه‌های برقی تأکید ‌ورزید و گفت که اعضای تازۀ کمیسیون‌ها باید برای برگذاری انتخابات مجلس نماینده‌گان و انتخابات شورا‌های ولسوالی‌ها آماده‌گی بگیرند.

محمدسرور دانش، معاون اول رییس‌جمهور، گفت: «اعضای این کمیسیون‌ها آماده‌گی‌ها را باید برای برگذاری انتخابات بگیرند و دربارۀ تقویم انتخابات کارت‌های رأی‌دهی و دیگر مسایل مربوط به انتخابات کار کنند.»

در توافق‌نامۀ ایجاد حکومت وحدت ملی تأکید شده‌است که اصلاحات انتخاباتی به‌گونۀ بی‌درنگ به میان آید؛ اما این تعهد پس از دو سال عملی شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان