شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افراد بانفوذ امنیت انتخابات افغانستان را تهدید می‌کنند

«عبدالبدیع سیار» سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اظهار داشت: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان برای راه اندازی انتخابات در سراسر افغانستان از وجود تهدیدات امنیتی ابراز نگرانی می‌کند.

وی که برای نظارت دفاتر این کمیسون به هرات آمده بود، افزود: مراکز رای دهی در مرکز شهر و شهرستان‌ها بدون مشکل امنیتی است اما بیشتر تهدیدات امنیتی مراکزی را تهدید می‌کند که در روستاهای شهرستان‌ها قرار دارند و از تمام نیروهای امنیتی خواستار نظارت بر مراکز رای دهی است.

سیار خاطرنشان ساخت: هدف از نظارت آنها در ولایات مختلف متوازن سازی مراکز رای دهی است که برنامه اساسی کمیسیون انتخابات افغانستان است و کارمندان این کمیسیون به مناطق مختلف رفته و مراکز رای دهی را پیش از انتخابات مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی افزود: در برنامه بررسی‌های آنها برای جلوگیری از تقلب در انتخابات، مراکز به صورت شفاف بررسی و مراکز خیالی رای دهی زیر نظر افراد با نفوذ در این برنامه از لیست مراکز رای دهی حذف خواهد شد و این مراکز باید در بخش دولتی مانند مسجد، مدرسه و ادارات دولتی ایجاد شوند.

سیارگفت:  انتخابات پیش رو تفاوت‌های زیادی برگزارخواهد شد و مهمترین آن الکترونیکی ساختن مراکز رای دهی است و تا کنون ۱٫۲ میلیون دلار برای متوازن سازی مراکز رای دهی و ۶۳ میلیون دلارهم برای ثبت نام رای دهندگان از طریق ماشین‌های الکترونیکی هزینه شده است.

«داوود صدیق زاد» رییس کمیسیون مستقل انتخابات در هرات گفت: در انتخابات گذشته در ۴۰۱ مرکزرای دهی انتخابات برگزار شد اما برای این انتخابات ۴۸۰ مرکز از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان برای هرات تعیین شده که بررسی‌های متوازن سازی از ۲ روز گذشته تا کنون آغاز شده است.

«شفیق بهروزیان» فعال مدنی در هرات از برگزاری انتخابات در هرات ابراز نگرانی و افراد و تهدیدات امنیتی در مناطق مختلف شهرستان‌های هرات را چالش‌ جدی بر سر راه انتخابات پیش روی دانست..

در انتخابات گذشته در هرات به دلیل وجود ناامنی‌ در مراکز رای دهی در مناطق مختلف طالبان انگشتان رای دهندگان را قطع و در مراکزی که افرادی با نفوذ قرار داشتند تقلب گسترده صورت گرفت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان