شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افراطیت برای بدنامی اسلام است

مراسم گرامیداشت میلاد با سعادت پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) با همت «مجمع ملی جوانان افغانستان» و با حضور ده‌ها تن از فرهنگیان افغانستانی در کابل برگزار شد.

سخنرانان این مراسم حضرت محمد (ص) را الگوی اخلاق، سیاست و خداپرستی عنوان کرده و اظهار داشتند: علمای دین باید ملت و دولت را بسیج کرده و از خطرات کنونی آگاه کنند.

عدم توجه به اخلاق و روش پیامبر مشکل‌زا است

«عبدالله هاشمی» رئیس مجمع ملی جوانان افغانستان در این مراسم گفت: با میلاد حضرت محمد (ص) تحول عظیمی در جهان بوجود آمد و لرزه بر اندام بت‌پرستان و ظالمان افتاد.

هاشمی با بیان اینکه پیامبر مردم را به یگانه‌پرستی دعوت می‌کرد، افزود: هدف از تجلیل میلاد آن حضرت، تجدید پیمان با آرمان‌های اسلامی است.

وی تصریح کرد: عدم توجه به اخلاق و سیره حضرت محمد (ص) سبب شده تا مسلمانان به انواع چالش‌ها و مشکلات مواجه شوند.

افراطیت برای بدنامی اسلام است

رئیس مجمع ملی جوانان افغانستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اکنون افغانستانی‌ها با ۲ خطر جدی که همانا افراطیت و تهاجم فرهنگی است، مواجه هستند و نابودی این خطرات نیاز به وحدت و همدلی ملت بزرگ و مسلمان این کشور دارد.

عبدالله هاشمی با بیان اینکه افراطیت برای بدنامی اسلام راه‌اندازی شده، گفت: اگر وضعیت کنونی ادامه یابد، فردای تاریکی در انتظار افغانستان خواهد بود.

غربی‌ها تروریسم تولید می‌کنند

هاشمی با بیان اینکه غربی‌ها تروریسم را به اسلام ربط می‌دهند، افزود: کشور‌های غربی که خود تولید کننده تروریسم هستند، در تلاش بدنامی دین مقدس اسلام بوده و تروریسم را به اسلام ربط می‌دهند.

وی گروه‌های تروریستی را مزدوران کشور‌های بیگانه خواند و تصریح کرد: علمای دین باید ملت و دولت را بسیج کرده و از خطرات کنونی آگاهی دهند.

رئیس مجمع ملی جوانان افغانستان در پایان سخنان خود با اشاره به گسترش فساد اداری در کشور، نابودی این پدیده را نیازمند جهاد مبارزه با فساد عنوان کرد و اظهار داشت: دولت و ملت باید برای نابودی فساد اداری متحد شده و مفسدان بزرگ را دادگاهی کنند.

نباید ارزش‌های اسلامی نابود شود

در همین حال «عبدالواجد مدنی» عالم دین در این مراسم، اسلام را دین اعتدال و همدلی خواند و گفت: اکنون افکار تکفیری که از سوی غربی‌ها راه‌اندازی شده، آسمان اسلام را ابر‌آلود کرده است.

مدنی افزود: مسلمانان باید اتحاد خود را حفظ کرده و افراطیت را نابود کنند، زیرا برخی‌ها در تلاش بدنامی دین مقدس اسلام هستند.

وی حضرت محمد (ص) را الگوی اخلاق، سیاست و خداپرستی خواند و تصریح کرد: مردم افغانستان در راه اسلام حدود ۲ میلیون شهید قربانی کرده و نباید گذاشت ارزش‌های ملی و اسلامی ما نابود شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان