شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افزایش ۲۰ درصدی حاصلات خربوزه در بلخ

آنان می‌گویند که عوامل افزایش حاصلات خربوزه در این ولایت، بارندهگی‌های به موقع و مجادله با امراض نباتی می‌باشد.

به گفته‌ی آنان، نزدیک به ۲۰ هزار هکتار زمین در ولایت بلخ، از سوی دهقانان این ولایت به شکل آبی و للمی زیر کشت خربوزه رفته‌است.

محمد سالم ساعی؛ رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ به کلید می‌گوید که د بیشتر از سی نوع خربوزه در اکثریت ولسوالی‌های این ولایت کشت می‌گردد که در دو فصل سال، تابستان و خزان حاصلات آن جمع‌آوری می‌شود.

وی می‌گوید، از میان تمام خربوزه‌ها، شش نوع آن مارکیت خوبی در بازار داشته و خربوزه‌ی لوبلایی در میان آن یکی از بهترین خربوزه‌های این ولایت می‌باشد.

آقای ساعی می‌افزاید، امسال مارکیت خوبی برای خربوزه وجود داشته و کشاورزان می‌توانند حاصلات شان را به قیمت مناسب در بازارها به فروش برسانند.

در همین حال؛ نورالله و مزمل؛ دو تن از دوکان‌داران مارکیت میوه‌ی شهر مزارشریف می‌گویند که در سال روان، امراض نباتی در خربوزه کم بوده و از این رو فروشات آن بهتر از سال‌های گذشته است.

مسوولان در ریاست زراعت بلخ می‌گویند که خربوزه‌ی تابستانی ولایت بلخ، بیشتر از ولسوالی‌های دولت آباد، خلم، نهر شاهی، دهدادی، شولگره، کلدار و شورتپه‌ی این ولایت در مارکیت به فروش رسانده می‌شود و حاصلات خزانی آن بیشتر از ولسوالی‌های چهارکنت، کشنده و زاری در شهر مزارشریف ارسال می‌گردد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان