شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستان به ائتلاف کشورهای اسلامی برای مبارزه علیه تروریزم می‌پیوندد

جنرال عبدالاله‌الصالح؛ سکرتر جنرال ائتلاف کشورهای اسلامی برای مبارزه علیه تروریزم از حمدالله محب مشاور امنیت‌ملی کشورمان خواست تا نماینده‌ افغانستان را به این نهاد معرفی کرده و در مشارکت با سایر کشورهای اسلامی و متحدین آن در امر مبارزه با تروریسم همکاری کند.

الصالح با اشاره به اهمیت و جایگاه افغانستان در منطقه و جهان، اطمینان داد که ائتلاف کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم در سطوح مختلف در کنار افغانستان خواهد ماند.

در همین حال داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور ضمن تاکید بر همکاری های مشترک در راستای مبارزه علیه تروریزم، از این پیشنهاد ائتلاف کشورهای اسلامی برای مبارزه علیه تروریزم استقبال کرد.

در این دیدار فیصله به عمل آمد تا ائتلاف یادشده و جانب افغانستان پلان های عملی را برای مبارزه مشترک علیه تروریزم تهیه و جهت اجرایی شدن آنها اقدامات هماهنگ نمایند.

کشورهای عربی در سال ۲۰۱۵ ائتلافی را تحت نام “ائتلاف اسلامی نظامی” بر مبارزه با تروریسم با حضور ۳۴ کشور به رهبری عربستان سعودی تشکیل دادند.

عربستان سعودی که خود یکی از حامیان تروریسم و ایجاد کننده گروه طالبان و داعش“>داعش می‌باشد، در زمان تشکیل این ائتلاف از کشورهای اسلامی دعوت کرد تا با همه امکانات و تاکید بر اصول و اهداف پیمان سازمان همکاری کشور های اسلامی بپیوندید.

اردن، امارات متحده عربی، بحرین، پاکستان، بنگلادیش، جمهوری بنین، ترکیه، چاد، توگو، تونس، جیبوتی، سنگال، سودان، سرالئون، سومالی، گابن، کینیا، فلسطین، کومور، قطر، ساحل عاج، کویت، لبنان، لیبی، مالدیو، مالی، مالیزیا، مصر، المغرب، موریتانی، نیجر، جمهوری نیجریه و جمهوری یمن از اعضای اولیه این ائتلاف بود.

مشاور امنیت‌ملی کشور همچنین در سفر به عربستان سعودی با داكتر مساعد العيبان مشاور امنیت ملی و جنرال خالد الحميدان رئيس استخبارات آن کشور دیدار کرد.

در این دیدارها در خصوص روند صلح به مالکیت و‌ رهبری افغان‌ها، مبارزه مشترک علیه تروریزم، ایجاد و تقویت میکانیزم های موثر در سطح  دوجانبه و چندجانبه بحث صورت گرفت.

گفته میشود که مشاور امنیت ملی عربستان سعودی از پروسه صلح در افغانستان و روندهای که منتج به تامین امنیت منطقه گردد حمایت کرده تاکید ورزید که کشورش آماده است به درخواست حکومت افغانستان در این راستا همکاری همه جانبه کند.

مشاور امنیت ملی کشور در پایان دیدارها با مقامات ارشد عربستان سعودی، به ادای حج عمره رفت و برای برقراری صلح و‌ ثبات پایدار در افغانستان به درگاه خداوند متعال اتحاف دعا نمود.

دوشنبه ۲۴ جدی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۴

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان