شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستان در جمع سه کشوری که میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در آن بلند است

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گزارش تازه‌یی می‌گوید افغانستان در جمع سه کشوری قرار دارد که میزان مرگ و میر کودکان زیر سن پنج سال در آن بلند است.
این گزارش که براساس یک مطالعه و بررسی جدید اداره یونیسف انجام شده کشورهای افغانستان، بنگلادیش و مالاوی را در ردیف اول و کنار هم قرار داده است.
با این هم این گزارش نشان می‌دهد طی سال‌ها میزان مرگ و میر کودکان زیر سن پنج سال در این سه کشور به‌صورت قابل ملاحظه‌ی کاهش داشته است طوری که در افغانستان ۵۰ درصد کاهش و در کشورهای بنگله‌دیش و مالاوی ۷۴ درصد.
این نهاد می‌گوید که برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار و پایان یافتن مرگ و میر قابل جلوگیری در میان نوزادان و کودکان زیر پنج سال نیازمند تلاش‌های جدی دولت‌ها است.
گزارش نشان می‌دهد تا زمانیکه جهان در عرصه کاهش مرگ و میر کودکان پیشرفت سریع نداشته باشد تا پایان سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۷۰ میلیون کودک قبل از رسیدن به سن پنج سالگی، زندگی خود را از دست می‌دهند.
از سوی دیگر بررسی جدید یونیسف نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری بالای کودکان فقیر سبب می‌شود تا با مصرف نمودن هر دالر زندگی‌های بیشتر نجات داده شود.
در گزارش آمده: «سرمایه‌گذاری بالای صحت و بقای اطفال و جوامع که بیشتر محروم‌اند، مستلزم توجه بیشتر به ارزش پولی که دراین عرصه به‌مصرف می‌رسد می‌باشد.» به این معنا که با مصرف یک میلیون دالر امریکایی در جوامع محروم، می‌توان دو برابر زندگی را به تناسب مصرف یک میلیون دالر در جوامع مرفع، نجات داد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان