شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستان در نشست وزرای دفاع ناتو خواستار اعمال فشار بر پاکستان خواهد شد

سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور از برگزاری نشست وزرای دفاع ناتو تا دو روز دیگر خبر داده می‌گوید که هیات اعزامی افغانستان در این نشست خواهان اعمال فشار سازمان ناتو علیه پاکستان خواهد شد.

 نشست وزرای دفاع ناتو قرار است تا دوروز دیگر در شهر بروکسل  پایتخت کشور بلجیم برگزار شود.

گفته می‌شود که در این نشست روی مسائل مختلف ازجمله جنگ افغانستان، دوام حمایت از دولت افغانستان و مبارزه با تروریزم در منطقه بحث و تبادل نظر خواهد شد.

در همین حال قرار است طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان در راس یک هیات بلند پایه به شهر بروکسل سفر کرده و در این نشست از افغانستان نمایندگی کند.

دو روز مانده به برگزاری این نشست، مسوولان وزارت دفاع ملی کشور از برگزاری نشست وزرای دفاع ناتو ابراز امیدواری کرده می‌گویند که هیات اعزامی افغانستان در این نشست خواهان اعمال فشار سازمان ناتو بر پاکستان خواهد شد.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی در گفتگو با

در این باره گفت که در نشست وزرای دفاع ناتو که روز جمعه هفته جاری قرار است در شهر بروکسل دایر شود، بر دوام کمک‌های نظامی این سازمان از ارتش افغانستان تاکید خواهد شد.

آقای رادمنش گفت که وزیر دفاع کشور که در نشست بروکسل از افغانستان نمایندگی خواهد کرد، توقعات دولت را در ادامه کمک‌های نظامی سازمان ناتو از افغانستان و مبارزه جدی‌تر با تروریزم و هراس افگنی مطرح خواهد کرد.

به گفته وی مبارزه جدی با تروریزم و هراس افگنی، خشکاندن منابع حمایتی تروریزم در منطقه و اعمال فشار بر پاکستان به عنوان حامی گروه‌های تروریستی از خواسته‌های مهم افغانستان است که در این نشست مطرح شده و روی آن بحث صورت خواهد گرفت.

آقای رادمنش سرکوب گروه‌های تروریستی و اعمال فشار بر پاکستان به عنوان دوخواست مهم دولت افغانستان در نشست بروکسل را از جمله مواردی خواند که در استراتیژی جدید امریکا در افغانستان و جنوب آسیا بر آن تصریح شده است.

سخنگوی وزارت دفاع خاطر نشان ساخت که به رغم صراحت استراتیژی جدید ایالات متحده بر سرکوب گروه‌های تروریستی و اعمال فشار روی کشور پاکستان، امید می‌رود که وزرای دفاع ناتو روی اقدامات عملی در این پیوند تصمیم گرفته و میکانیزم هایی را که به تامین ثبات در افغانستان منجر شود، دنبال نمایند.

نشست وزرای دفاع ناتو در اواخر هفته جاری قرار است درحالی دایر شود که چشم انداز ثبات افغانستان بیش از پیش تیره و تار شده است.

به رغم امیدواری برای آغاز روند صلح افغانستان پس از طرح یک بسته پیشنهادی بی پیشینه حکومت به گروه طالبان، این گروه نه تنها که تمایلی به صلح نشان نداده بلکه با آغاز عملیات بهاری زیر نام” خندق” حملات خود را بر مواضع دولت افزایش داده است.

عبدالجلیل سروش-

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان