شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » امریکا در حدود ۴ هزار نظامی تازه به افغانستان خواهد فرستاد

هرچند تاکنون جزئیات راهبرد تازه واشنگتن دربارۀ افغانستان روشن نشده‎اند، اما برخی از رسانه‎های غربی از جمله سی‎بی‎اس گزارش داده‎اند که پنتاگون ۴ هزار نظامی دیگر، به افغانستان می‌فرستد.

پیش ازاین ناتو نیز گفته است که سه تا چهار هزار نظامی بیشتر به افغانستان می‎فرستد.

هم اکنون، نزدیک به چهارده هزار نیروی خارجی در افغانستان حضور دارند، اما جنرال جان نیکلسن، فرمانده کُل این نیروها خواستار سربازان بیشتر برای “شکست طالبان” درمیدان‌های نبرد شده است.

 این درحالی‌ست که کاخ سفید در یک خبرنامه‎یی می‌گوید که قرار است دونالد ترمپ، رییس‎جمهور امریکا، بامداد سه‌شنبه (۳۱ اسد) دربارۀ افغانستان سخنرانی کند.

 در خبرنامه آمده است که دراین سخنرانی ترمپ راهبرد تازۀ واشنگتن را دربارۀ افغانستان از آرلینگتون ایالت ویرجینا، اعلام خواهد کرد.

 خبرنامه می‎افزاید که ترمپ دراین سخنرانی، مسیر آینده را برای امریکا در افغانستان روشن خواهد ساخت، کشوری که از ۱۶ سال درجنگ آن دخیل است.

 ترمپ وتیم امنیت ملی‎اش ازهفت ماه به این سو، یعنی هنگامی که ترمپ دورۀ ریاست‎جمهوری‎اش را آغاز کرد، سرگرم رایزنی‌ها دربارۀ راهبرد تازۀ واشنگتن درافغانستان است.

 از سوی هم، جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور روز یک‎شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است که ترمپ بعد از «رایزنی‌های مکرر» و «بررسی‌های دقیق» در بارۀ راهبرد تازۀ امریکا برای افغانستان تصمیم گرفته است.

هرچند آقای متیس در بارۀ مفاد این راهبرد جزئیاتی ارائه نکرده است، اما تأکید کرده که ادارۀ رییس‌جمهور ترمپ، بعد از انجام بررسی‌های دقیق در بارۀ راهبرد جدید کشورش برای افغانستان تصمیم گرفت است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان