شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » امضای تفاهم‌نامه اعمار شبکه آب‌رسانی

وزیر شهرسازی و مسکن با رییس بخش آسیای مؤسسه اداره همکاری‌ملی کوریای جنوبی (کویکا) تفاهم‌نامه اعمار شبکه آب‌رسانی به ارزش شش‌میلیون و پنج‌صدهزار دالر را امضاء کردند

وزیر شهرسازی و مسکن با رییس بخش آسیایی مؤسسه همکاری‌ملی جمهوری کوریای جنوبی(کویکا) تفاهم‌نامه اعمار شبکه آب‌رسانی ساحه ۲۰هزاری دشت برچی مربوط ناحیه سیزدهم شهرکابل، به ارزش شش‌میلیون و پنج‌صدهزار دالر امضاء کردند.

سید سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی و مسکن گفت: “به ادامه‌ی کمک‌های قبلی کشور کوریای جنوبی امروز شاهد افتتاح پروژه‌ی آب‌رسانی در ساحه ۲۰ هزاری دشت‌برچی ناحیه سیزدهم شهر کابل هستیم که با کمک بلاعوض کشور کوریای جنوبی از طریق مؤسسه‌ی کویکا اعمار می‌گردد.”

وزیر شهرسازی  افزود که ارزش پروژه‌ی مذکور ۶٫۵ میلیون دالر بوده و با تکمیل شدن آن در حدود ۲۴۰۰ فامیل که با مشکل آب آشامیدنی صحی مواجه هستند، مشکلات‌شان رفع می‌گردد. وزیر شهرسازی گفت که این پروژه شامل حفر چهار حلقه چاه عمیق، اعمار ذخایر آب آشامیدنی، ساخت شبکه‌های آب‌رسانی و رشد ظرفیت کارمندان وزارت شهرسازی و مسکن در این بخش می‌باشد که تا ماه دسمبر ۲۰۱۹م تکمیل می‌شود.

جانگ سانگ هون رییس بخش آسیایی مؤسسه همکاری ملی جمهوری کوریای جنوبی(کویکا) گفت که به ادامه‌ی کمک‌های قبلی کشورش به افغانستان، این پروژه را با حمایت وزارت شهرسازی و مسکن جهت رفع‌مشکلات مردم ناحیه سیزده شهرکابل آغاز می‌کنند تا مردم دیگر به امراض ناشی از آب‌شامیدنی غیرصحی مواجه نشوند.

به گفته وزیر شهرسازی ۲۸ درصد مردم ما در شهرکابل به آب آشامیدنی صحی دست‌رسی دارند که این رقم برای ما قابل قبول نبوده و در آینده نزدیک وزارت شهرسازی و مسکن پروژه‌های آب‌رسانی زیادی را در مرکز و ولایات آغاز می‌کند تا مردم به آب‌ آشامیدنی صحی دست‌رسی داشته باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان