شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علم و صنعت ایران و پلی تکنیک افغانستان

هیات عالی رتبه علمی از افغانستان به ریاست وزیر تحصیلات عالی افغانستان متشکل از روسای چند دانشگاه و مسئولین وزارت تعلیمات افغانستان و جمعی از روسای دانشگاه‌های ایران در نشست هم اندیشی توسعه همکاری های علمی-دانشگاهی ایران و افغانستان حضور داشتند که این نشست در تاریخ یکم اردیبهشت ماه در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این نشست تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علم وصنعت ایران و دانشگاه پلی‌تکنیک کابل توسط روسای دو دانشگاه امضا و مبادله شد.

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علم و صنعت ایران و پلی تکنیک کابل به دنبال مذاکراتی که طی یک سال گذشته بین دو دانشگاه انجام شده بود برای توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین دو دانشگاه تنظیم و مبادله شد.

حوزه‌های خاصی نظیر راه آهن نیز برای همکاری‌ها در نظر گرفته شده است. حوزه‌های مورد توافق طرفین براساس نتایج نشست‌های کارشناسی که در طول سال گذشته توسط دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران تشکیل شده بود، در نشست وزارت مطرح شد.

در این نشست سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران آمادگی این دانشگاه را برای ارائه دوره‌های الکترونیکی دانشگاه برای دواطلبین افغانستانی، همکاری و ایفای نقش دانشگاه‌های طرفین در پروژه‌های بزرگ دو کشور و همچنین آمادگی برای تربیت و ارتقای اساتید دانشگاه‌های افغانستان اعلام نمود.

موضوعات دیگری که در این جلسه توسط حاضرین مطرح و در خصوص آن‌ها بحث شد عبارتند از:
– همکاری در حوزه سنجش و برگزاری آزمون‌ها
– همکاری برای توسعه محتوای دروس
– ارتقای سطح علمی و ظرفیت اساتید دانشگاه‌های افغانستان
– ارزیابی‌های درسی و تعریف دروس جدید
– همکاری در زمینه پژوهش در زمینه‌های تخصصی نظیر راه‌آهن
– آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای
– تشکیل انجمن دانشگا‌های ایران و افغانستان

به نوشته خبرگزاری دانشجو، قبل از برگزاری نشست هم اندیشی، ملاقاتی در سطح عالی با حضور دو وزیر از ایران و افغانستان برگزار شد که ذاکری سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در آن حضور داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان