شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » امضای قرارداد ۹۹ پروژه توسعه‌ای به ارزش بیش از ۲۴۰ میلیون افغانی

مجیب الرحمن کریمی؛ وزیر احیا و انکشاف دهات در مراسم امضای این قراردادها گفت: نزدیک به ۱۷ میلیون نفر در افغانستان نیاز به دسترسی به آب آشامیدنی صحی دارند که در حدود ۶۳ درصد مردم را تشکیل می‌دهند و از این جمله ۵۳ فیصد آنها در دهات زندگی می‌کنند.

وزیر احیا و انکشاف دهات همچنین گفت: هزینه مجموعی پروژه هایی که با شوراهای انکشافی به امضا رسیده، بیش از ۲۴۰ میلیون افغانی است که از جانب وزارت مالیه و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) تمویل می‌شود.

وی همچنین افزود که پروژه هایی که امروز قرارداد آنها با شوراهای انکشافی به امضا رسید شامل حفر چاه های آب آشامیدنی، ساخت شبکه های آبرسانی، اعمار ذخایر آب آشامیدنی و اعمار کانال آبیاری می‌باشد .

به گفته وزیر احیا و انکشاف دهات این پروژه ها در حدود ۱۷۶ هزار روز کاری ایجاد کرده و بیش از ۲۲ هزار خانواده از این پروژه ها مستفید خواهند شد.

این پروژه ها در چارچوب برنامه آبرسانی، آبیاری و حفظ الصحه محیطی تطبیق می‌شوند.

با توجه به خشکسالی سال های اخیر در کشور، وزارت احیا و انکشاف دهات و برنامه ملی آبرسانی تدابیر مشخصی را برای کاهش فشارهای ناشی از خشکسالی روی دست گرفته اند که از آن جمله تطبیق سریع پروژه های آبرسانی در ولایات می‌باشد.

طبق ارزیابی وزارت احیا و انکشاف دهات در حدود ۲۰ ولایت کشور با مشکل خشکسالی روبرو هستند که از این جمله ۹ ولایت با مشکل حاد کمبود آب مواجه می باشند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان