شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » امنیت ملی افغانستان: هسته مشترک داعش و شبکه حقانی در کابل از بین برده شد

اداره امنیت ملی افغانستان می‌گوید که در نتیجه سه عملیات نیروهای ویژه این نهاد در ولسوالی شکر دره و حوزه یازده امنیتی شهر کابل پنج نفر از اعضای “هسته مشترک داعش و شبکه حقانی” کشته شدند.

این اداره امروز با نشر اعلامیه‌ای گفته در این عملیات هشت نفر دیگر از اعضای این گروه نیز بازداشت شده‌اند.

اداره امنیت ملی افزوده که این گروه عامل “حمله راکتی بر مراسم تحلیف(سوگند) ریاست جمهوری، حمله به درمسال(عبادتگاه) سیک‌ها، حمله تروریستی بر ‘مصلی شهید مزاری’، دو حمله راکتی بر پایگاه بگرام، و ترورهای هدفمندی در شهر کابل” بوده است.

در اعلامیه این اداره آمده است که در این عملیات تعدادی سلاح و مهمات این گروه نیز به دست دولت افتاده است.

در همین حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در واکنش به این خبر در توییتر نوشته: “ما این پروپاگند را جدا رد می‌کنیم. ما با داعشی‌ها هیچ مرکز مشترک نداریم، با آنها جنگ کرده‌ایم و آنها را در افغانستان محو کردیم.”

    حدود یک ماه قبل نیز اداره امنیت ملی افغانستان از دستگیری اسلم فاروقی، رهبر شاخه خراسان دولت اسلامی (داعش) را همراه با نوزده جنگجوی دیگر این گروه در جنوب افغانستان خبر داده بود.

    در سال‌های اخیر چندین تن از رهبران این گروه در افغانستان کشته شده‌اند.

    دو سال پیش نیز در ۲۵ اوت/آگست ۲۰۱۸ ابوسعد ارهابی، چهارمین رهبر گروه داعش در افغانستان در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار در یک حمله هوایی مشترک نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای حمایت قاطع کشته شده بود.

    گروه موسوم به دولت اسلامی شاخه خراسان (داعش) مسئولیت خونین‌ترین حملات اخیر در کابل را برعهده گرفته است. این گروه تاکنون چندین عبادتگاه شیعیان را مورد حمله قرار داده است.

    در حمله چند هفته قبل این گروه به عبادتگاه اقلیت سیک‌ها در کابل دستکم ۲۶ نفر کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

      این مطلب بدون برچسب می باشد.

      افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان