شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » انتخابات ریاست جمهوری سه ماه به تعویق افتاد

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از “طلوع نیوز” کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تایید کرد انتخابات افغانستان به تعویق افتاد و تاریخ دقیق برگزاری انتخابات فردا پنجشنبه ششم جدی از طرف کمیسیون انتخابات اعلام خواهد شد.
کندی روند ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان یکی از دلایل این تاخیر است.
در گزارش گفته می شود که، تاکنون ۵۰ نفر بسته‌های معلوماتی را برای ثبت نام در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری دریافت و هیج یک از این افراد نتواسته‌اند که شرایط لازم را برآورده کنند.
این منبع کمیسیون انتخابات افغانستان افزود که شماری از نامزدها نتوانسته‌اند که معاونان خود را معرفی کنند و یا یک میلیون “افغانی” (حدود ۱۳۰ هزار دالر) ضمانت بانکی را فراهم آورند.
چند روز قبل نیز، یکی از اعضای این کمیسیون گفته بود که هدف از تعویق انتخابات، “آوردن اصلاحات و بهترشدن امور انتخاباتی است که به کار و زمان بیشتری نیاز دارد”.
گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که رئیس و اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان از چند روز پیش تاکنون با سران احزاب جهادی همانند عطا محمدنور، گلبدین حکمتیار، عبدالرب رسول سیاف و محمد کریم خلیلی دیدار داشته‌اند.
طرف دیگر این مذاکرات به گفته کمیسیون انتخابات نامزدانی خواهند بود که پس از اعلام فهرست نهایی نامزدها، به عنوان نامزد معرفی خواهند شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان