شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » انفجار مرگبار در غرب کابل؛ کارمندان کمیسیون اصلاحات اداری هدف قرار گرفتند

بعد از ظهر امروز به وقت محلی، انفجاری غرب کابل را تکان داد.

وزارت کشور/داخله افغانستان وقوع این انفجار را در منطقه دارالامان در غرب کابل تایید کرد و گفت که این انفجار ناشی از بمب مغناطیسی در یک خودرو مینی‌بوس (کاستر) مربوط به کارمندان کمیسیون اصلاحات اداری بوده که حوالی ساعت ۱۳:۳۰ به وقت محلی رخ داده است.

عبد الفرید احمد، مسئول روابط عمومی کمیسیون اصلاحات اداری به بی‌بی‌سی گفت که در این انفجار چهار نفر کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

او افزود که همه قربانیان کارمندان این اداره بوده‌اند که بعد از ختم ساعت کاری در حال رفتن به سمت خانه بودند.

اما وحید مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه/بهداشت گفته است تعداد زخمیان به ۱۰ تن و تعداد کشته‌ها به ۵ نفر رسیده‌ است.

تاکنون مسئولیت این حمله را گروهی به عهده نگرفته است.

روز گذشته نیز کابل شاهد چهار انفجار بود که دو مورد آن ناشی از مین مغناطیسی بودند. یک خودرو دانشجویان دانشگاه برهان‌الدین ربانی و یک خودرو کمیسیون مستقل انتخابات هدف انفجار مین مغناطیسی قرار گرفتند.

در انفجارهای دیروز ۲۷ نفر زخمی و دو تن کشته شدند. زخمی شدگان شامل ۵ دانشجوی دختر نیز بودند. مسئولیت انفجار دیروز را داعش به عهده گرفت.

حمله به خودروهای حامل کارمندان دولت کم سابقه نبوده است. در سال‌های اخیر چندین بس/اتوبوس کارمندان دولتی در کابل هدف حملات انتحاری و مین‌گذاری قرار گرفت و تلفات زیاد در پی‌داشت.

در پی این حملات مرگبار، دولت افغانستان خدمات حمل و نقل تمامی کارمندان پایین‌رتبه دولتی را در کابل لغو کرد و در عوض به آنها هزینه حمل و نقل‌ می‌پردازد.

با آن که این تصمیم هزینه مصارف حمل و نقل دولت را به گونه بی‌سابقه افزایش داد، اما مصونیت این ماموران را تا حدی تضمین کرده بود.

با توجه به این که حقوق کارمندان دولت زیاد نیست و سیستم حمل و نقل عمومی منظمی هم در کابل وجود ندارد، آنان خود اقدام به کرایه کردن مینی‌بوس و خودروهای کوچک کرده‌اند.

کمیسیون اصلاحات اداری اعلام کرده که خودرو امروز نیز متعلق به این اداره نبوده و کارمندان کمیسیون اصلاحات اداری خود آنرا اجاره گرفته بودند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان