شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اهدای زمین های بیت المال به حکمتیار، آتش خصومت را دامن می زند

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ” آریانا نیوز” سخنگوی وزارت شهرسازی و مسکن در رابطه به رسانه ها گفته است: به‌احتمال بسیار در دامنه کوه قوریغ در غرب کابل شهرکی برای حزب اسلامی ساخته شود.
زمین‌های که قرار است به حزب اسلامی حکمتیار واگذار شود در کوه قوریغ، اطراف دشت برچی منطقه شیعه‌نشین در غرب شهر کابل قرار دارد.
جعفر مهدوی نماینده کابل نیز پیش از این گفته بود که حکومت وحدت ملی در نظر دارد تا چند هزار جریب زمین را به حزب اسلامی در غرب کابل توزیع کند.
وی اظهارداشت، اما واکنش شدید مردم، ولسی جرگه و احزاب سیاسی افغانستان باعث شد تا حکومت وحدت ملی از پوشش شهرک مهاجرین برای توزیع زمین به حزب اسلامی استفاده کند.
حشمت ناصری سخنگوی اداره اراضی افغانستان گفت: بررسی‌ها برای توزیع زمین به مهاجرین و بازگشت کننده گان در ۲۸ ولایت افغانستان از جمله شهر کابل ادامه دارد.
وی افرود: منطقه قوریغ شهر کابل نیز از این پلان مستثنی نیست و قرار است برای مهاجرین در این منطقه شهرک رهایشی ساخته شود.
سخنگوی اداره اراضی افغانستان مشخص نکرده است که آیا زمین‌های قوریغ در غرب کابل تنها در اختیار مهاجرین حزب اسلامی قرار خواهد گرفت و یا به عموم مهاجرین توزیع خواهد شد.
برخی از کارشناسان بر این باورند که فرمان اخیر اشرف غنی برای توزیع زمین به مهاجرین و بازماندگان نیروهای امنیتی افغان تنها پوششی برای توزیع زمین به حزب اسلامی است.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان