شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اکثر مقامات ارشد طالبان برای صلح آمادگی دارند

پایگاه خبری روهی اعلام کرد: آی.اس.آی پاکستان نظر سنجی را میان گروه‌های طالبان برای مشخص شدن موضع مقامات این گروه در قبال صلح افغانستان انجام داده است.

براساس این نظرسنجی درون گروه‌های طالبان، اکثر مقامات ارشد و فرماندهان این گروه برای صلح با دولت افغانستان آمادگی نشان داده‌اند.

این نظر سنجی در طول سه ماه با برگزاری سه نشست در شهرهای «میرانشاه»، «پیشاور» و «اکوره ختک» پاکستان با حضور مقامات ارشد گروه طالبان انجام شده است.

گفته می‌شود در این نشست‌ها «ملا هبت الله آخندزاده» رهبر طالبان و «ملا یعقوب» پسر ملا عمر رهبر سابق این گروه حضور نداشتند.

هدف از این نظر سنجی که توسط آی اس آی پاکستان انجام گرفته، مشخص کردن طالبان صلح طلب اعلام شده است.

این در حالی است که برخی مقامات افغانستان از دولت این کشور خواسته‌اند تا پیش از اینکه مقامات ارشد صلح طلب طالبان توسط آی اس آی پاکستان از بین بروند، زمینه پیوستن آنها به روند صلح فراهم شود.

این پایگاه خبری می‌نویسد، پیش از این نیز مقامات طالبانی که با روند صلح افغانستان موافق بودند یا بازداشت شده‌اند یا به شکل مرموزی کشته شده‌اند.

 آی.اس.آی پاکستان زمانی مجبور به انتشار گزارش این نظر سنجی شد که نام «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی حکمتیار از لیست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج و وی به روند صلح افغانستان پیوست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان