شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اگر عربستان سعودی نبود رژیم صهیونیستی نابود می شد

به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، نخست امنیت اسرائیل و دوم ثروت عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از مولفه های اصلی سیاست و راهبرد آمریکا طی هشت دهه گذشته در کشورهای عربی بوده است.

دونالد ترامپ به عنوان جنجالی ترین رئیس جمهور آمریکا با دفاع از جنایات و تخلفات آل سعود و به ریشخند گرفتن همیشگی حاکمان و شاهزادگان سعودی، این سیاست را به طور آشکار اجرا کرد. 

این منبع نوشت: دولت آمریکا، عربستان را بخش جدایی ناپذیر از امنیت ملی امریکا و سدی برای دفاع از موجودیت رژیم صهیونیستی می داند به همین علت دولت ترامپ در برابر تلاش های کنگره آمریکا برای پایان دادن به حمایت نظامی آمریکا از تجاوز سعودی ها به یمن و اعمال تحریم ها سخت علیه این کشور به علت دست داشتن در قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری کشورش در استانبول، مقاومت می کند.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت:

مجلس سنا ی امریکا با اکثریت آرا طرح توقف حمایت نظامی از عربستان سعودی را تصویب کرد و برای نجات دادن آمریکا از پیامدها و تبعات بدترین فاجعه انسانی در جهان این موضوع را به کمیته اقتصادی سنا محول کرد تا در این باره تحقیق و بررسی کند.

این منبع خاطر نشان کرد: جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا ومایک پمپئو وزیر خارجه این کشور گویی اینکه وکیل مدافع رژیم سعودی هستند و همچنان بر ادامه تجاوزگری به یمن و محاصره این کشور پافشاری می کنند به این بهانه که واشنگتن نمی خواهد متحدانش در یمن شکست ذلت باری متحمل شوند زیرا این شکست برای منافع امریکا و امنیت رژیم اسرائیل در منطقه پیامدهایی به دنبال خواهد داشت.

از زمان آغاز تجاوز علیه یمن رخدادها و حوادث نظامی و سیاسی در این کشور نشان می دهد که تداوم جنگ و تشدید تحریم ملت یمن خواسته اسرائیل و آمریکاست و عربستان سعودی و امارات صرفا نوک پیکان این حوادث را تشکیل می دهند.

براساس گفته ترامپ، عربستان سعودی میلیاردها دالر به اقتصاد آمریکا کمک می کند و متحد مهم امریکاست زیرا بدون حضور عربستان، اسرائیل با مشکلات بسیاری مواجه می شود از همین رو امریکا نمی تواند از عربستان دست بکشد و این کشور را نادیده بگیرد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان