شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » “ایالات متحده ثروت افغانستان را غارت می کند، اما کمک های نظامی سخاوتمندانه ای به اوکراین ارائه می کند”(دیلی المسیر)

🔺ایالات متحده تاسیسات نظامی خود را از زمان شروع جنگ بین روسیه و اوکراین به کی یف ارسال کرده است که باعث افزایش قیمت کالاها در داخل ایالات متحده برای شرکت های تولید کننده تجهیزات نظامی و فروش سلاح و تجهیزات نظامی شده است و بدین طریق بازار جنگ را به خوبی گرم نگهداشته است.

🔺زمانی که نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شدند، این کشور با یک بحران انسانی شدید روبرو شد و افغان‌ها ماه‌هاست که از ایالات متحده می‌خواهند تا دارایی‌های مسدود شده افغانستان بانک را آزاد کند، جو بایدن تصمیم گرفت که ۳.۵ میلیارد از دارایی های افغانستان را به قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر توزیع کند، کسانی که بعلاوه افغان ها قربانی این حادثه بوده اند.

🔺ایالات متحده چندین دهه است که به کشورهای دیگر از جمله افغانستان و عراق حمله کرده است. ایالات متحده مستقیماً در جنگ اوکراین دخالت نکردا، اما اقدامات تحریک آمیز را دنبال می کند و به درگیری دامن می زند.

🔺آمریکا برای تضعیف روسیه در جنگ اوکراین عجله دارد. کنگره آمریکا به بایدن اجازه داده است ۳.۵ میلیارد برای ارسال تأسیسات نظامی به اوکراین هزینه کند، اما اکنون تنها ۲۵۰ میلیون دالر باقی مانده است که باید هزینه شود.

🔺این همان مبلغ ۳.۵ میلیاردی میباشد که آمریکا از افغان ها غارت کرده است. اما برای جهانیان واضح است که افغانها در حملات ۱۱ سپتامبر دستی نداشتند، پس چرا دوباره آنها را مقصر می دانند، افغان ها تصمیم بایدن را به شدت محکوم کرده اند، اما درمانده هستند و راهی برای بازپس گیری اموال خود ندارند.

🔺این اصطلاحی است که برای توصیف طرف های درگیر در یک درگیری، به ویژه کسانی که سلاح تهیه می کنند، استفاده می شود. به همین دلیل است که ایالات متحده نیز هر از چند گاهی برای فروش سلاح و تجارت خود به جنگ می پردازد. جنگ زنجیره ای از سود برای سازندگان اسلحه آمریکایی است و منبع مهم تجارت است.

🔺تجارت در تاسیسات نظامی ایالات متحده برای اهداف سیاسی دولت انجام می شود. سازندگان و شرکت های بازرگانی اسلحه آمریکایی از فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی سود می برند و سپس این پول را برای نامزد خود در انتخابات آمریکا خرج می کنند و آن را به قدرت می رسانند تا در آینده منافع خود را تامین کنند.

🔺آمریکا جنگ افغانستان را برانگیخته است و مستقیماً در جنگ اوکراین دخالت ندارد اما به آن دامن می زند. از دید دولت ایالات متحده و سازندگان تسلیحات، جنگ اوکراین محیط تجاری مطلوبی را فراهم کرده است.

🔺ایالات متحده نزدیک به ۱۴۰۰۰ میلیارد برای جنگ ۲۰ ساله در افغانستان هزینه کرده است که بیشتر آن به شرکت های تجارت اسلحه این کشور بازگشته است. بازسازی افغانستان اکنون برای سازندگان تسلیحات آمریکایی ارزشی ندارد، بنابراین آنها از دولت خود می خواهند که جنگ دیگری را آغاز کند.

🔺ایالات متحده دیگر خود وارد جنگ نمی شود، بلکه راه های جدیدی برای جنگ و ایجاد جنگ بین کشورهای دیگر یافته است و شرکت های تسلیحاتی در حال فروش تجهیزات نظامی و سودجویی هستند. به اصرار ایالات متحده، درگیری اوکراین تمام نشده است، و آمریکا از آب گل آلود ماهی میگیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان