شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ایتالیا نیروی نظامی خود را از افغانستان خارج می‌کند

منابعی وزارت دفاع ایتالیا اعلام کرده‌اند که این کشور در نظر دارد تا نیروهای خود را تا یک سال دیگر از افغانستان خارج کند.

 خبرگزاری رسمی ایتالیا آنسا (ANSA) نوشته که وزیر دفاع ایتالیا به فرماندهی هماهنگی و عملیاتی این کشور دستور داده که برنامه آغاز خروج نیروهای ایتالیا را از افغانستان ارزیابی کند.

این مقام افزوده که برنامه خروج در مدت ۱۲ ماه انجام خواهد شد.

براساس این گزارش الیزابت ترینتا، وزیر دفاع ایتالیا خواستار بررسی روند خروج نیروهای ایتالیای از افغانستان شده است.

انزو موآورو میلانزی، وزیر خارجه ایتالیا درباره این خبر گفته که برای اولین بار است آن را می‌شنود.

بی بی سی نوشت که آقای میلانزی که از اسرائیل دیدار می‌کند، گفته که بعد از بازگشت به رم، درباره این موضوع با وزیر دفاع ایتالیا صحبت خواهد کرد.

“جنبش پنج ستاره” ایتالیا که شریک مهم دولت ائتلافی است، از این تصمیم استقبال کرده و آن را مثبت ارزیابی کرده است.

اما حزب لیگ شمال که عضو اصلی دولت ائتلافی ایتالیا است گفته که باید کاری کرد که به صلح و ثبات منجرشود. این حزب گفته که تاکنون درباره خروج نیروهای ایتالیایی از افغانستان تصمیم گرفته نشده و فقط این موضوع در حال ارزیابی‌ است.

بهارامسال با موافقت رئیس جمهوری ایتالیا با ترکیب دولت ائتلافی، سرگردانی چند ماهه سیاسی در چهارمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا به پایان رسید و کابینه پیشنهادی ترکیبی از دو حزب عوام‌گرای جنبش پنج ستاره و حزب لیگ شمال تشکیل شد.

ماه گذشته مقام‌های امریکا نیز اعلام کردند که احتمالا حدود نیمی نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کنند.

به گفته یک مقام ایتالیایی این تصمیم امریکا بر مقام‌های ایتالیایی نیز تاثیر گذاشته است. به گفته او وزارت دفاع ایتالیا نیز تصمیم به کاهش نیروهای خود در افغانستان گرفته ولی پایان ماموریتش درافغانستان تاکنون قطعی نشده است.

ایتالیا اکنون در ساختار نیروهای ناتو ۸۹۵ سرباز دارد که بیشتر در ولایت هرات در غرب افغانستان و در نزدیکی مرز ایران مستقر هستند.

بعد از امریکا و آلمان؛ ایتالیا بیشترین شمار سرباز را در چارچوب ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان دارد.

نیروهای ایتالیایی از سال ۲۰۰۳ تاکنون در افغانستان حضور دارند و در یک مرحله فرماندهی کل نیروهای ناتو در افغانستان نیز به این کشور واگذار شده بود.

– کابل

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان