شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ایجاد اعتماد در سرمایه گذاران لازمه توسعه اقتصادی است

استاندارخراسان جنوبی ایجاد اعتماد در سرمایه گذاران را از مهم ترین نکات در زمینه توسعه اقتصادی برشمرد و گفت: ابتدا باید زمینه های ورود سرمایه گذاران بومی استان را فراهم کرد.

سیدعلی اکبر پرویزی، عصر امروز در دیدار رئیس اتاق بازرگانی ایران تقویت بخش خصوصی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: توسعه صادرات از برنامه های دولت تدبیر و امید است که در این زمینه تاکنون اقدامات مناسبی نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد استقرار رایزن تجاری در سفارت خانه های ایران در کشورهای مختلف ازسوی استانداران ارائه شده است، گفت: این امر می تواند کمک شایان توجهی در جهت توسعه بخش کشاورزی و نیز سرمایه گذاری خارجی انجام دهد.

وی ایجاد اعتماد در سرمایه گذاران را از مهم ترین نکات در زمینه توسعه اقتصادی برشمرد و افزود: ابتدا باید زمینه های ورود سرمایه گذاران بومی استان را فراهم نمود تا سایر سرمایه گذاران از سایر نقاط ایران و جهان نیز وارد استان شده و در راستای سرمایه گذاری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آماده هرگونه مساعدت و همکاری در چارچوب قانون و مقررات با سرمایه گذاران هستیم، گفت: باید از فضا و فرصت فراهم شده در راستای توجه به فعالین اقتصادی و نیز بخش خصوصی نهایت استفاده را به منظور رسیدن به رونق اقتصادی برد.

وی توسعه صادرات را مورد تأکید قرار داد و افزود: باتوجه به وجود مرز مشترک با کشور افغانستان، فعالین اقتصادی مباید از بازار افغانستان نهایت استفاده را ببرند.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن وکشاورزی ایران نیز در این دیدار به نبود یا کمبود تکنولوژی در کارخانجات و صنایع تولیدی اشاره کرد و افزود: درحال حاضر، کارخانجات، کارگاه ها و واحدهای تولیدی از تکنولوژی روز دنیا چندگام عقب ترند که این می تواند صدمات جبران ناپذیری را به پیکره اقتصاد وارد کنند.

غلامحسین شافعی با بیان اینکه این نقیصه باید به هر شکل ممکن مرتفع شود، گفت: دولت در این زمینه چه با ارائه تسهیلات و یا در نظرگرفتن تخفیفات ویژه، کمک های شایان توجهی به تولیدکنندگان کرده که قابل تحسین است.

وی توجه به صادرات را موردتأکید ویژه قرار داد و افزود: اگر در این زمینه تلاش جدی و مستمر صورت نگیرد، در آینده بازارهای جهانی نخواهیم توانست به اهداف موردنظر دست یابیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان