شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بازدید رئیس جمهور غنی از شفاخانه‌های دشت برچی و اطفال اتاترک + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌یی نوشته است که رئیس جمهور از مجروحین و نوزادان بی سرپرست ناشی از حمله تروریستی دیروز که در شفاخانه اطفال اتاترک نگهداری و تحت مراقبت قرار دارند، عیادت نمود.

رئیس جمهور که از سوی داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی و داکتر فضل محمود فضلی رئیس عمومی اداره امور همراهی می گردید، طی صحبتی یکبار دیگر مراتب تسلیت و غمشریکی خود را با خانواده های شهدا ابراز کرده، گفت: مابالای كودكان برای آينده كشور سرمايه گذاری می كنيم، اما تروريستان كودكان و خواهران ما را هدف قرار می دهند و شفاخانه های را که ما می سازیم، ویران می کنند.

<iframe src=”https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https://www.facebook.com/ARG1880/videos/721163801960270/&show_text=0&width=560″ width=”560″ height=”315″ frameborder=”0″ style=”border: none; overflow: hidden;”></iframe>

وی افزود که ما به نیروهای امنیتی و دفاعی هدایت دادیم که از حالت دفاعی به حالت تعرضی قرار گیرند.

رئیس جمهور غنی گفت که اين رفتار تروريستان برخلاف دستورات دین مقدس اسلام است و نشان دهنده وحشت، جنایت، طغيان و گمراهی آنان بوده و نابخشودنی می باشد.

رئیس جمهور کشور عاملین این جنایت و حمله تروریستی بالای مراسم جنازه در ولایت ننگرهار را دشمنان بشریت خواند و تصریح کرد: زمانی که به گونه هدفمند بالای یک بخشی از جامعه حمله صورت می گیرد، در حقیقت این حمله بالای من و تمام مردم افغانستان است و در آن صورت من یک هزاره و شيعه هستم.

<iframe src=”https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https://www.facebook.com/ARG1880/videos/254753729266543/&show_text=0&width=560″ width=”560″ height=”315″ frameborder=”0″ style=”border: none; overflow: hidden;”></iframe>

وی با تاکید بر اینکه شفاخانه صد بستر دشت برچی سمبول اراده، مقاومت و تعهد ما می باشد، گفت که واحد عملياتی ترميم شفاخانه صد بستر دشت برچی را به صورت فوری آغاز خواهد كرد و تشكيل شفاخانه مطابق ستندرد صد بستر تنظيم می شود.

رئیس جمهور گفت: تمام داكتران و كارمندانی كه در روز حادثه قهرمانی كرده اند، مورد تشويق معنوی و مادی قرار خواهند گرفت و مشکلات شان حل می گردد و برای تمام خانواده های شهدا و زخمی ها كمك عاجل صورت می گيرد.

رئیس جمهور غنی در اخیر سخنانش از نیروهای امنیتی و دفاعی که در حمله تروریستی دیروز از تلفات بیشتر جلوگیری کردند، تمجید کرد و یکبار دیگر بخاطر وقوع این رویداد المناک به تمام مردم افغانستان تسليت عرض نموده، گفت که ما ملت واحد هستيم، تروريستان نمی توانند ما را تقسيم و متفرق سازند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان