شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بانک جهانی ۶۰ میلیون دالر برای برق هرات کمک می‌کند

برای نخستین بار در کشور، طرح نصب میترهای هوشمند برق و تعویض میترهای قدیمی درولایت هرات روی دست گرفته شد.

این طرح با هزینه چهارده میلیون دالر عملی می‌شود.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید: این سیستم به گونه‌ای فعالیت خواهد داشت که بعد از این محاسبه مصرف برق شهروندان، هوشمند و به صورت پیش پرداخت صورت خواهد گرفت.

به گفته فرهاد، همزمان با این طرح، هیات بانک جهانی در سفرش به ولایت هرات اعلام کرد که این بانک حدود ۶۰ میلیون دالر را در جریان پنج ساله آینده به خاطر اصلاح و توسعه شبکه برق ولایت هرات سرمایه گزاری می‌کند.

هیات بانک جهانی در دیدار با محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات روز گذشته گفت: این مبلغ به خاطر احداث چهار سب‌استیشن در ولسوالی‌های شرقی هرات برای توزیع برق بند سلما، احداث یک سب‌استیشن در پل هاشمی به منظور تقویت شبکه برق هرات و اتصال شبکه برق ترکمنستان به سیستم برق ایران، اصلاح توسعه و تقویت شبکه برق هرات به مصرف می‌رسد.

همچنین گفته شده که از این میان مبلغ ۱۴ میلیون دالر در کنار اصلاح و تقویت شبکه برق هرات، به منظور تعویض میترهای هوشمند در نظر گرفته شده است.

گفتنی است که قرار است در این طرح هزاران میتر هوشمند در شهر هرات نصب شود.

از طریق این سیستم شهروندان هرات قادر خواهند بود تا بدون میترخوانی از طریق پیش پرداخت پول برق مصرفی‌شان را پرداخت کنند.

جیلانی فرهاد می‌افزاید: در این مدت یک خازن برق هم در سب‌اسیتشن ۲۴ حوت نصب خواهد شد که از افت ولتاژ و ایجاد نوسات برق جلوگیری می‌کند.

به گفته وی، محمد آصف رحیمی، والی هرات به مسئولان شرکت برشنا هدایت داده تا در راستای سرعت بخشیدن روند تطبیق این پروژه‌ها همکاری نمایند.

برق هرات از ایران و ترکمنستان تامین می‌شود و در روزهای گذشته به دلیل قطع برق توریدی ایران، شهروندان هرات با مشکلات جدی روبرو شده‌اند.

با این وجود دو توربین بند سلما به فعالیت آغاز کرد که روزانه ۲۸ میگاوات برق تولید می‌کند.

یحیی فولادی – ولایت هرات

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان