شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » برنامه‌های اصلاحی دولت با وجود ممانعت دشمنان با جدیت تمام به پیش می رود

معاون دوم ریاست جمهوری می گوید که دشمنان مردم افغانستان در میدان‌های جنگ شکست خورده اند و تلاش دارند تا با انجام حملات بزدلانه تروریستی در شهرها مانع برنامه های اصلاحی دولت شوند.
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری که امروز در مراسم بزرگداشت ۱۵همین سالروز شهادت احمدشاه مسعود در کابل صحبت می کرد، گفت: ” دشمنان داخلی و خارجی کوشش می کنند که در شرایط حساس کنونی اقدامات اصلاحی دولت افغانستان در عرصه های ملی و بین المللی را در آستانه نشست بروکسل تحت شعاع قرار دهند؛ اما این تلاش ها نه بر روحیه نیروهای امنیتی ما تاثیر دارند و نه مانع پیشرفت دولت خواهند شد”.
آقای دانش افزود، حکومت وحدت ملی به عنوان حکومت منتخب افغانستان برای انجام تعهدات خود همچنان با اراده قاطع و استوار و با تاکید بر ادامه جنگ و مقاومت علیه همه گروه‌های تروریستی و حامیان شان، برنامه های خود را در عرصه های مختلف با جدیت تمام به پیش میبرد.
به گفته وی، هم اکنون برنامه تقویت نهادهای دفاعی و امنیتی، اصلاحات عدلی و قضایی، مبارزه با فساد اداری، اصلاحات اداری، شفاف سازی قراردادهای دولتی و تحرک در تطبیق پروژه های کلان ملی در حال اجرا و عملی شدن است.
او خاطر نشان کرد: “مهم تر از همه اصلاحات انتخاباتی و آمادگی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها و همچنین آمادگی برای توزیع شناسنامه های برقی آغاز شده و صدور فرمانهای تقنینی رییس جمهور در هردو موضوع از طرف کابینه تصویب شده است که امیدواریم با رفع پاره ای از مشکلات تخنیکی که باقی مانده اجرا آت هردو مورد در روز های آینده آغاز شود”.
معاون دوم ریاست جمهوری شهدای افغانستان را نماد وحدت ملی مردم خواند و گفت که شهدا در انحصار هیچ گروه قومی، سمتی و یا سیاسی نیستند و در راه اهدافی شهید شده اند که به همه مردم تعلق دارند و راه آنان راه اتفاق و هبستگی ملی ما هستند نه تفرقه و نفاق در کشور.
آقای دانش تصریح کرد که هریک از شهدای ما حامل بخش بزرگ گرانسنگ تاریخی و سیاسی ما هستند و باید ما همه مردم به این ارزشهای مشترک احترام بگذاریم و این ارزشها را در سطح ملی تعمیم بدهیم و یاد آنها را گرامی داریم و از هرگونه حرکتی که ارزشهای مارا قومی و سمتی نشان دهد، خود داری کنیم.
به گفته وی، افغانستان در یک جنگ تحمیل شده قراردارد که هر روز از مردم قربانی می گیرد و تاسیسات و سرحدات کشور را مورد تجاوز قرار می دهند اما این تجاوزات با مقاومت جانانه نیروهای امنیتی ما مواجه شده اند.
او بیان داشت که دشمنان مردم افغانستان از پیرروزی در میدان های نبرد مایوس شده اند و به همین دلیل عملیات های تروریستی را در داخل شهرها و مناطق مسکونی کشانده و مردم ملکی را مورد حمله قرار می دهند.
دانش گفت که دشمنان سعی می کنند که ملت یک پارجه ما را با عناوین مختلف متفرق بسازند؛ روزی با مسایل قومی و گاهی هم با مسایل زبان، مذهب، سمت و غیره اما تجربه عبرت آموز تاریخ به ما نشان داده است که این ملت از همه اقوام با هم برادر کشور این توطئه ها را خنثا کرده و از سرنوشت مشترک خود با قوت تمام دفاع کرده اند.
معاون دوم رییس جمهور، بیان کرد: برماست تا با تمام وجود علیه این موج خشونت تروریستی مقابله کنیم و از نیروهای امنیتی خود با تمام وجود حمایت و پشتیبانی کنیم و همچنین از طرح مباحث که باعث تضعیف نیروهای دفاعی و تقویت دشمنان می شوند پرهیز کنیم.
به گفته او، ما مردم افغانستان امروز مکلف استیم که بیش از هر زمانی دیگر در مورد مسایل مهم کشوری برای ایجاد یک اجماع ملی تلاش کنیم و در جهت تحکیم وحدت ملی از هیچ کوشش دریغ نورزیم.
احمد شاه مسعود، پانزده سال پیش از امروز در یک حمله تروریستی در ولسوالی خواجه غار تخار کشته شد و از آن روز به بعد دولت افغانستان همه ساله از سالروز کشته شدن وی بزرگداشت به عمل می آورد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان