شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بزودی استعفا میدهم

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان صبح امروز شنبه، در راس یک هیات بلندپایه دولتی وارد ولایت بلخ شد.

هدف از این سفر  اشرف غنی به بلخ، شرکت در مراسم نواختن زنگ مدرسه به مناسبت سال جدید آموزشی ، افتتاح ساختمان جدید مقام ولایت بلخ، بهره‌برداری از مسجد بزرگ روضه شریف و دیدار با مسوولان ارتش ۲۰۹ شاهین خوانده شده است.

«عطا محمد نور» والی بلخ  نیز در مراسمی با حضور «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور در بلخ خبر از استعفای خود داد و اعلام کرد به زودی استعفای خود را خدمت رئیس جمهور تقدیم می‌کنم.

والی بلخ در بخشی دیگری از سخنانش از وضعیت امنیتی در شمال کشور ابراز نگرانی کرد و گفت که دشمنان افغانستان در تلاش ناامن سازی ولایت‌های شمالی کشور در سال جاری‌ هستند.

وی از احتمال ناامن شدن ولایت‌های شمالی افغانستان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت که مسوولان دولتی برای شکست دشمنان افغانستان باید کارها واقدامات موثری انجام دهند.

نور خاطر نشان کرد: ولایت بلخ از ناامنی‌های ولایات هم‌جوارش آسیب پذیر است و اگر ناامنی ها در ولایات شمالی کشور گسترش یابد، ولایت بلخ نیز در وضعیت فعلی نخواهد ماند.

جنگ افغانستان فرامنطقه‌ای است

والی بلخ تاکید کرد که جنگ فعلی افغانستان جنگ با چند تروریست داعشی و طالبان نیست بلکه جنگ جاری افغانستان جنگ منطقه‌ای و فرا‌منطقه ای می‌باشد.

نور گفت که برخی از گزارش‌ها از وضعیت جاری و امنیتی افغانستان گزارش‌های کاذبانه است و به آقای غنی گزارش درست داده نمی‌شود.

والی بلخ تاکید کرد که کوچک‌ترین اشتباه در گزارش رسانی از اوضاع امنیتی، پیامد بسیار بزرگ در پی دارد.

وی افزود که نباید در مورد امنیت افغانستان به رئیس جمهور گزارش نادرست داده شود بلکه آنچه که خلاها وجود دارد را گزارش داده و برای حل آن اقدام شود.

نور همچنین از کارکردش در ولایت بلخ به رئیس جمهور افغانستان گزارش داد و وضعیت را در آن ولایت نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته توصیف کرد.

سرباز خیالی و افراد فاسد در بلخ وجود ندارد

والی بلخ گفت که از نیروهای امنیتی در آن ولایت راضی است و سرباز خیالی و افراد فاسد در بخش امنیت آن ولایت وجود ندارد.

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان امروز در سخنرانی خویش به مناسبت شروع سال آموزشی جید در شهر مزار شریف از عطامحمد نور خواست که حرف از استعفا نزد و به کارش به عنوان والی بلخ ادامه دهد.

«محمد اشرف غنی» خطاب به نور گفت: حرف آخرتان را مردم رد کرده صبر کنید در مورد صحبت می‌کنیم.

وی گفت: هر کسی که مقابل جمهوری اسلامی افغانستان سلاح بردارد، دشمن ماست.

اشرف غنی افزود: همیشه عطا محمد نور هر نظر و طرحی داده برای امنیت کل افغانستان بوده نه فقط بلخ اما نباید از تلاش بسیار وی برای پیشرفت بلخ غافل شد. دشمنان افغانستان فکر می کنند می‌توانند راه را بر ما ببندند اما ما راه را بر دشمنان میبندیم.

بلخ باستان دوباره به چهارراه مرکزی آسیا تبدیل می‌شود

وی افزود: بلخ باستان دوباره به چهارراه مرکزی آسیا تبدیل خواهد شد. قندوز، مزار و هرات از طریق خط آهن وصل خواهد شد. بعد از آن ایران وچین از طریق افغانستان وصل خواهند شد.

امید است تعادلی را که بلخ به میان آورده است، سراسر افغانستان را نیز دربرگیرد.

رئیس جمهور افغانستان در سخنرانی خویش از سهم بیشتر معلمان زن در این ولایت ستایش کرد و گفت که باید این الگو در سراسر کشور پیروی شود.

رئیس جمهور افغانستان گفت معلمان نقش برجسته را در تقویت وحدت ملی دارند و باید دانش آموزان را با روحیه ملی بار آورند.

وی یاد آوری کرد که عناوین آموزشی کنونی پاسخگوی معلمان و دانش آموزان نیست و از تغییرات و اصلاحات در این عناوین خبر داد.

اشرف غنی با بیان اینکه اگر یک دختر با سواد شود ۵ نسل را تغییر می‌دهد به با سواد شدن زنان تاکید کرد.

اشرف غنی با اشاره به اینکه بلخ در گذشته مرکز علوم تجربی بوده و باید این ظرفیت دوباره احیا شود و گفت: دختران رابعه بلخی و پسران مولانای بلخ آینده افغانستان را مدیریت کنند».

اشرف غنی همچنین در سخنرانی خویش یادآوری کرد که تا ۲ هفته آینده ۶ میلیارو ۹۰۰ میلیون کتاب آموزشی در اختیار دانش آموزان کشور قرار می‌گیرد و در پایان سخنرانی خویش زنگ شروع سال جدید آموزشی را به صدا در آورد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان