شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بسته شدن گذرگاه‌های مرزی پاکستان با افغانستان، تهدید یا فرصت؟

پس از حملات تروریستی پی در پی در پاکستان طی هفته‌های اخیر به ویژه حمله تروریستی به زیارتگاهی در ایالت سند پاکستان که بیش از ۸۰ کشته برجای گذاشت، این کشور مدعی شد تروریست‌هایی که در خاک افغانستان پناهگاه‌های امن دارند، اقدام به حمله به پاکستان می‌کنند و به همین دلیل اقدام به مسدود کردن گذرهای مرزی با افغانستان کرد.

افغانستان این ادعا را رد می کند و متقابلا، ادعا و اتهام مشابه علیه پاکستان مطرح می کند.

«فهیم کوهدامنی» کارشناس مسائل سیاسی افغانستان نوشت: با شنیدن خبر بسته شدن راه‌های مواصلاتی پاکستان به کشورما من مثل بسیاری‌های دیگر سکوت نکردم بلکه باور دارم که این کار باعث می‌شود تا دولت و تاجران ما متوجه این مشکل شده و راه‌های بدیل را دریابند که  بهترین بدیل آن رفتن بطرف خودکفایی است.

هرچند هرچه سریع‌تر باید بفکر بهره‌برداری چندین سردخانه شویم که کارشان از چند سال قبل شروع شده بود ولی وزارت زراعت و … بدلایل نامعلوم در پیشبرد کارشان سنگ‌اندازی کرده و اکنون نیاز به توجه جدی است.

کارخانجات کوچک صنعتی را برای تولید نیازهای اولیه ایجاد نماییم تا محصولات پاکستانی دیگر در کشور ما بازار فروش نداشته باشد.

قانون جلب سرمایه گزاری را آسان کنیم تا سرمایه داران داخلی و خارجی با خاطر آسوده در بخش‌های مختلف سرمایه‌گزاری نمایند.

کوهستانی با انتشار این مطلب در صفحه فیس‌بوک خود نوشت:با کسانی که مخل امنیت هستند و دست به اختطاف و باج‌گیری می‌زنند برخورد شدید صورت بگیرد.

پاکستان مدعی است این حملات و برخی دیگر حملات تروریستی علیه این کشور به ویژه حملات مرگبار هفته های گذشته، توسط تروریست هایی انجام شده است که مخفی گاه های امن در داخل خاک افغانستان دارند.

روابط میان کابل و اسلام آباد در هفته های اخیر، متشنج تر از هر زمان دیگر در سال‌های اخیر شده و برخی کارشناسان نسبت به عواقب ادامه این روند ابراز نگرانی کرده اند.

پاکستان چند هفته‌ای است که گذرگاه‌های مرزی ‘چمن’ و ‘تورخم’ را به روی افغانستانی‌ها بسته و علت آن را کنترل موثر بر مرزها با هدف جلوگیری از تردد عوامل شبه نظامی اعلام کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان