شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بندر چابهار فرصت جدیدی برای تجارت ایران و افغانستان است

«محمد اشرف غنی»  رئیس جمهور افغانستان که برای شرکت در مراسم تحلیف رییس  جمهور ایران به تهران سفر کرده، در محل اقامتش با شماری از تاجران افغان و ایرانی دیدار کرد.

در این دیدار، «میرمحمد صادقی» و «مظفرعلی خانی» به نمایندگی از تاجران ایران و حاجی «کمال اختریان» و «فیض احمد خافی» به نمایندگی از تاجران افغان در مورد مشکلات، چالش ها و فرصت‌های تجارتی، صحبت کردند.

آنها برنامه‌ها و تلاش های رئیس جمهور را در رابطه با توسعه اقتصادی و توسعه تجارتی مورد ستایش قرار دادند و خاطرنشان کردند: با گشایش راه‌های جدید تجارتی افغانستان با کشورهای دیگر، این کشور در زمینه تجارت و ترانزیت در حال توسعه است.

تاجران، مشکلات خویش را در عرصه های گمرگات و تعرفه های گمرکی مطرح کردند و خواستار حل مشکلات گمرکی در منطقه مرزی پل ابریشم ولایت نیمروز شدند.

رئیس جمهور افغانستان پس از گوش دادن به مشکلات تاجران، به آنها اطمینان داد که دولت وحدت ملی از تاجران و سرمایه گذاران حمایت می‌کند و در راستای حل مشکلات آنان گام‌های جدی برداشته می شود.

رئیس جمهور افغانستان از تاجران خواست تا در واردات و صادرات شان تعادل را رعایت نموده و تلاش کنند تا سهولت های لازم برای تاجران افغان مقیم ایران فراهم شود.

وی افزود: روابط تجارتی میان افغانستان و ایران به طوری گسترش یابد که برای تاجران هر ۲ کشور مفید واقع شود.

رئیس جمهور افغانستان خطاب به تاجران گفت: برنامه های اقتصادی دولت افغانستان و همچنان اتصال کشور ما با آسیای میانه از طریق خط آهن و آغاز داد و ستد تجارتی از طریق بندر چابهار، فرصت‌های جدید تجارتی را برای افغانستان فراهم  و اکنون مربوط به تاجران می شود که چگونه از این فرصت‌ها استفاده می‌کنند.

آوا نوشت: رئیس جمهور افغانستان در پایان سخنانش ضمن تشکر از تاجران بخاطر گفتن مشکلات، طی تماس تلفنی با والی نیمروز، دستور داد  تا مشکلات تاجران را در منطقه مرزی پل ابریشم در کوتاه‌ترین فرصت ممکن حل کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان