شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » به حفظ حقوق پناهندگان افغانستانی پایبندیم

عصر روز گذشته « بای‌کو بوریسوف» نخست وزیر بلغارستان و  «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه افغانستان طی تماسی تلفنی درباره حادثه‌ای که برای پناهنگان افغانستان مقیم این کشور اتفاق افتاده بود، گفت‌وگو کردند.

بوریسوف در صحبت‌های خویش تاکید کرد که افغانستان و بلغارستان باهم روابط حسنه‌ای دارند و وی از وقوع این حادثه متاسف است.

وی توضیح داد که این حادثه و حوادث مشابه به هیچ‌صورت از سیاست رسمی بلغارستان نیست و این کشور با عاملان این حادثه برخورد قانونی می‌نماید.

نخست وزیر بلغارستان در ادامه صحبت‌های خویش گفت که کشورش با پناهندگان افغانستانی مقیم این کشور براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و قوانین این کشور برخورد می‌کند و به حفاظت از تمام حقوق آنان متعهد است.

رئیس اجرائیه افغانستان نیز با سپاسگزاری از تماس آقای بوریسوف روابط میان دو کشور را حسنه و دوستانه خواند.

عبدالله در ادامه صحبت‌های خویش خواهان حفظ جان و امنیت پناهندگان شد و ابراز امیدواری نمود که تمام حقوق انسانی آنان در مراحل بررسی درخواست پناهندگی در نظر گرفته شود.

رئیس اجرائیه کشور با تاکید بر جلوگیری از تکرار حوادث مشابه ابراز داشت که مخالفان و دشمنان می‌توانند از وقوع این حوادث سوء استفاده کنند.

در این صحبت همچنان توافق شد تا برای رسیدگی بهتر به مشکلات و حل معضل پناهندگان نمایندگی‌های سیاسی دو کشور به تماس‌های خویش از طریق وزارت امورخارجه ادامه دهند.

لازم به ذکر است که پس از تظاهرات و زد و خورد پنجشنبه گذشته میان پلیس و مهاجران افغانستانی در کمپ هارمانلی، نزدیک مرز ترکیه، بیش از ۴۰۰ نفر از مهاجران بازداشت شدند.

بنابه گفته مقامات وزارت کشور بلغارستان، این درگیری‌ها پس از اعتراض برخی از پناهجویان به وضعیت بهداشت در اردوگاه، آغاز شد. پلیس برای سرکوب معترضان از ماشین های آب پاش و گلوله های پلاستیکی استفاده کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان