شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » “به گفته تحلیلگران، توافق صلح با تحریک طالبان پاکستان می تواند دولت پاکستان را به خطر بیندازد”

🔺در حالیکه، جرگه بزرگان قومی خیبر پشتونخوا (KP) که برای مذاکره و دستیابی به توافقنامه صلح با رهبری تحریک طالبان پاکستان (TTP) وارد کابل شده اند، بیم آن میرود که توافقنامه جدید در تناظر به توافقنامه های قبلی دولت پاکستان را به خطر بیاندازد.

🔺سراج الدین حقانی وزیر داخله طالبان از بزرگان قومی به خوبی استقبال کرد و به آنها اطمینان دادند که طالبان افغانستان نقش کلیدی را در گفتگوهای صلح بین پاکستان و تحریک طالبان پاکستان ایفا می کند.

🔺عرفان خان خبرنگار مقیم پیشاور گفت که در مذاکرات بن بست وجود داشت و شاخه مهمند جماعت الاحرار که به تحریک طالبان پاکستان پیوسته اند، موضوع عمر خالد خراسانی رهبر جماعت الاحرار را مطرح کرده بودند در خوست با ۸ تن از افراد خود مورد حمله قرار گرفته بود. رهبر این شاخه مخالف برگزاری جلسه بود و میگفت پاکستان از یک سو با ما مذاکره میکند و از سوی دیگر حمله میکند.

🔺عرفان خان گفت تمامی معاهداتی که بین دولت و مخالفین از سال ۲۰۰۴ امضا شده هیچ کدام جنبه عملی نداشته است و از آن میتوان به عنوان توافقی بر روی کاغذ یاد کرد.

🔺عرفان خان گفت، اگر تی تی پی بخواهد قوانین شرعی را نافذ کند به معنای آن است که در یک کشور همزمان سه قانون مختلف اجرا میشود و این موضوع دولت مرکزی تضعیف شده بیش از قبل ضعیف میکند.

🔺او گفت، بیم این است که اگر پاکستان شرایط تحریک طالبان پاکستان (TTP) را بپذیرد و دوباره نتواند آنها را کند، این امضا دوباره نقض خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان