شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بیانیه حزب حراست اسلامی افغانستان به مناسبت اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل

سُبْحانَ الَّذي أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذي بارَكْنا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آياتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّميعُ الْبَصيرُ قرآن کریم. منزّه است آن [خدايى‏] كه بنده‏هایش را شبانگاهى از مسجد الحرام به سوى مسجد الأقصى- كه پيرامون آن را بركت داده ‏ايم- سير داد، تا از نشانه‏ هاى خود به او بنمايانيم، كه او همان شنواى بيناست ( بیت‌المقدس، که مسجد شریف اقصی به عنوان اولین قبله مسلمانان و مسیر  معراجی پیامبر گرامی اسلام در آن قرار دارد، قرن‌هاست که برای مسلمانان، یک شهر معمولی نیست؛ بلکه یک عقیده و باور است که با خون و گوشت شان درآمیخته است. حضور رژیم صهیونیستی اسراییل در این منطقه عامل اصلی و بنیادی گسترش خشونت رو به رشد در جهان و بخصوص دنیای اسلام است. یکی از عوامل اصلی شکل‌گیری جریان‌های ستیزه جو در این کشورها، اشغال قبله اول شان توسط همین متجاوزین است. بدون تردید تصمیم تازه رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر اعلام این شهر به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، در واقع بر ملاساختن همان چهره ژاندارم جهانی اداره حاکم بر آمریکا است، که به هیچ یک از مقررات، قواعدحقوقی و نورم‌های پذیرفته شده بین المللی پایبند نمی‌باشد و بخود حق می‌دهد تا سرنوشت همه‌ی ملت‌های جهان را آنگونه که آن‌ها می‌پسندند تعیین نمایند. حزب حراست اسلامی افغانستان که هر نوع رفتار منتهی به ستیز و انسان‌کشی را ملامت می‌کند، مواضع خود را در پیوند به این تصمیم آقای ترامپ به شرح زیر اعلام می‌کند:

۱٫ تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را مخالف تمام مقررات، قوانین و نورم‌های پذیرفته شده‌ای بین المللی دانسته و آن‌را محکوم می‌کند.

۲٫ این تصمیم را سبب توسعه خشونت‌ در منطقه خاورمیانه و کشاندن این منطقه و کل جهان به سوی وضعیت بسیار خطرناک می‌داند.

۳٫ اختلاف و نزاع درونی مسلمانان را یکی از عوامل اصلی این گونه تصامیم از سوی دشمنان این امت می‌بیند و معتقد است که تا اختلاف مسلمانان به اتحاد بدل نشود، این گونه تصمیمات همچنان ادامه خواهد یافت و بر رنج‌های بی‌شمار شان خواهد افزود.

۴٫ از سران دینی و سیاسی امت اسلام می‌خواهد که دست از خودزنی‌ها و اختلاف‌ها بردارند و به عنوان امت واحده علیه این تصمیم غیرعقلانی رئیس جمهور آمریکا موضع واحد بگیرند.

عبدالحق شفق رئیس شورای اجراییه حزب حراست اسلامی افغانستان

کابل ۱۶ قوس ۱۳۹۶

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان