شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بیشتر مهاجران ناپدیدشده در اروپا شهروندان افغانستان استند

کمیتۀ جهانی صلیب سرخ دریافته است که بیشتر مهاجران ناپدیدشده در اروپا شهروندان افغانستان استند. مسؤول برنامۀ ردیابی کمیتۀ جهانی صلیب سرخ در افغانستان می¬گوید که نزديک به ۵۸ درسد ناپدید شده‌گان در اروپا، که نام‌های شان در این کمیته ضبط شده‌اند، شهروندان افغانستان هستند.

این نهاد برای پیداشدن ناپدید شده‌گان یک صفحۀ انترنتی ساخته‌است و تا کنون هژده خانواده از روی همین صفحه به نزدیکان‌شان رسیده‌اند. از این میان ۱۶ خانوادۀ شهروند افغانستان استند.

مسؤول برنامه‌های ردیابی کمیتۀ صلیب سرخ می‌گوید که نام‌ها و تصویرهای ۱۲۵۱ تن را که در اروپا ناپدید شده‌اند در این نهاد ضبط کرده‌اند؛ از این میان ۷۲۲ تن آنان شهروند افغانستان هستند.

سيلين دوترلون، معاون بخش حمایتی کمیتۀ صلیب سرخ می‌گوید: «سالانه سدها خانواده‌یی که با خویشاوندان‌شان تماس ندارند، به ما مراجعه می‌کنند. خانواده‌هایی که نزدیکان‌شان را در رفتن به اروپا یا در برگشتن از اروپا از دست داده‌اند. کمیته جهانی صلیب سرخ و انجمن‌های ملی صلیب سرخ، تلاش می‌ورزند تا خانواده‌ها را به هم برسانند.»

سيلين دوترلون می‌گوید: «این صفحۀ انترنتی در سال ۲۰۱۳ ساخته شد. از آن زمان تا کنون هژده خانواده به هم رسیده‌اند که ۱۶ خانوادۀ آن شهروند افغانستان بودند.»

بانو دوترلون می‌گوید پس‌از آن که به ایران مهاجر شد، فرزندش نوید به هدف رسیدن به اروپا خانواده‌اش را ترک کرد. سپس برای چند سال نمی‌دانست که فرزندش کجاست، اما وی توانست از طریق صفحۀ انترنتی که کمیتۀ صلیب سرخ ساخته بود، از حال فرزندش آگاه شود.

زهرا می‌گوید که روزی برایش گفتند تا به کمیتۀ صلیب سرخ برود. او در آن‌جا با فرزندش در یکی از کشور‌های اروپایی تماس گرفت و توانست پس‌از چند سال پسرش را ببیند.

از آغاز سال ۲۰۱۵ تا کنون ۲۵۰ هزار شهروند افغانستان، کشور را ترک کرده‌اند؛ بسیاری از این شهروندان از راه‌های غیر قانونی خودشان را به کشور‌های اروپایی رسانیده‌اند؛ اما برخی‌از این افراد در راه جان‌های شان را از دست دادند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان