شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بیل گیتس: افغانستان موارد فلج اطفال را باید به صفر برساند

به گزارش اسپوتنیک، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و کمک دهنده بزرگ برای امحای مرض فلج کودکان در مصاحبۀ با رویترز، می‌گوید که هرچند رهبران طالبان در افغانستان مانع تلاش‌های جهانی برای محو پولیو می‌شوند، اما افغانستان و پاکستان باید تلاش‌ کنند تا موارد جدید ابتلا به این بیماری به صفر برسد.

گیتس در مورد پیشرفت در برنامه جهانی برای محو پولیو یا بیماری فلج کودکان ابراز خوش‌بینی کرد، اما گفت که جنگ افغانستان و منازعه قدرت مانع پیشرفت در این زمینه می‌شود.

وی می‌گوید که ویروس این بیماری وحشتناک تنها در آبهای افغانستان، پاکستان و نیجریا باقی می‌ماند.

گیتس که با بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» یکی از بزرگ‌ترین تمویل‌کنندگان کمپاین مبارزه با پولیو است، گفت: «در افغانستان همیشه مشکل بزرگی با طالبان وجود دارد».

گیتس گفت که تنها عامل بالقوه منفی در منطقه، بی‌ثباتی در افغانستان است، کشوری که به نظر می‌رسد رهبران طالبان پالیسی واحد ندارند و در مورد واکسیناسیون پولیو «تصمیم می‌گیرند که چه چیزی را می‌خواهند و چه چیزی را اجازه نمی‌دهند».

بیل گیتس گفت: «ما باید وقایع پولیو را در افغانستان و پاکستان به صفر برسانیم. نیاز به این است که حکومت‌های تمویل‌کننده به تعهدات شان پایبند بمانند».

بنیانگذار مایکروسافت، گفت که برنامه جهانی محو پولیو در پاکستان رو به پیشرفت است. او گفت که با عمران خان نخست وزیر این کشور مناسبات خوبی دارد و او مبارزه علیه پولیو را در اولویت خود قرار داده است.

گیتس به عنوان یک نمونه موفق به هندوستان اشاره کرد، کشوری که ۱۲ سال پیش ۷۰ درصد کل موارد پولیو در جهان را داشت و از آخرین موردی که این کشور یک واقعه پولیو را ثبت کرده بود، پنج سال می‌گذرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان