شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بیکاری در افغانستان افزایش ۴۰ درصدی داشته است

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: اقتصاد افغانستان بعد از خروج نظامیان ناتو در ۲ سال قبل و با از بین رفتن قراردادهای و صنایع خانگی به زوال رفته است.

بانک جهانی کاهش رشد در این کشور را گزارش داده است. دولت افغانستان نیز بر روی پروژه‌های بلند مدت مانند سدسازی تجارت منطقه‌ای سرمایه‌گذاری کرده، ‌اما بیکاری به ۴۰ درصد افزایش یافته و پایتخت این کشور مملو از گدایان، معتادها و مهاجران بازگشته است.

واشنگتن پست نوشت: در کنار موارد بالا، افغانستان بعنوان یکی از کشورهای فقیر دنیا با درآمد سالیانه ۱۸۰۰ دلار، هنوز از نرخ سواد بسیار پایین و بهداشت ضعیف برخوردار است.

در نواحی روستایی خشونت، سرمایه‌گذاران در حوزه معدن را به وحشت انداخته،  این در حالی است که تولید تریاک در سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته و تبدیل به منبع اصلی برای تامین مالی شورشیان شده است.

در یک مصاحبه «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی اظهار داشت: ما در ۳ جبهه اصلی در حال مبارزه هستیم: فقر، تروریسم و فساد که همگی بهم وابسته هستند. مبارزه با این سه معضل کار آسانی نیست و ما در هر سه مورد پیشرفتهای داشتیم و کسانی که تصویری ناامیدکننده و بی‌رحم از افغانستان ترسیم می‌کنند، بیهوده تلاش می‌کنند.

در پاسخ به این سوال که افغانستان از ایالات متحده چه انتظاری دارد، اتمر به گسترش حمایت هوایی اشاره کرد و گفت:‌ ما بخاطر تلاش‌های شما برای بازسازی کشورمان قدردانی می‌کنیم اما موضوع بااهمیت‌تر این است که ما در حال مبارزه با دشمن مشترک هستیم.

واشنگتن پست نوشت: اما با زیر نظر داشتن انتخابات سال ۲۰۱۹ وی سیاست بیشتری به خارج داده و روابط خود را با روسای قومی ناشایست کمتر کرده و پست‌های ارشد را به منتقدان خارج اعطا می‌کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان