شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بی‌سرنوشتی در انتظار ۲۶۰ دانشجوی بدخشان

اخیراً گزارش‌های ضد و نقیضی در رسانه‌های داخلی منتشر می‌شود که گویا قرار است دانشکده «مهندسی کامپیوتر» دانشگاه «بدخشان» لغو شود.

لغو و عدم لغو این دانشکده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا هزاران داوطلب امتحان کنکور به دلیل نبود مکان و دانشکده‌های کافی از ادامه تحصیل باز می‌مانند، بنابرین لغو یک دانشکده به شمار بی‌نتیجه‌های کنکور می‌افزاید.

وزارت آموزش‌های عالی دستور لغو دانشکده مهندسی کامپیوتر را صادر کرده است

«نوید فروتن» سخنگوی والی بدخشان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان، با تأکید بر اینکه مسئله لغو دانشکده مهندسی کامپیوتر نهایی نشده، گفت: این دستور از سوی وزارت آموزش‌های عالی به رئیس دانشگاه رسیده است، اما به صورت عملی تاکنون این دانشکده لغو نشده است.

وی با بیان اینکه نبود امکانات بهانه وزارت آموزش‌های عالی جهت لغو این دانشکده است، گفت: رئیس دانشگاه بدخشان جهت چانه‌زنی با مقامات وزارت آموزش‌های عالی عازم کابل شده است.

سخنگوی والی بدخشان با اشاره به لغو دانشکده «طب» دانشگاه بدخشان در چند سال پیش، هشدار داد: در صورت لغو دانشکده مهندسی کامپیوتر صدها دانشجوی بدخشانی بی‌سرنوشت خواهند شد.

بی‌سرنوشتی در انتظار ۲۶۰ دانشجوی بدخشان

با این وجود، «اجمل نظری» رئیس دانشگاه بدخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با تأکید بر اینکه شورای رهبری وزارت آموزش‌های عالی تصمیم به لغو دانشکده مهندسی کامپیوتر گرفته، گفت: این دانشکده که ۳ سال پیش به تقاضای وزارت آموزش‌های عالی ایجاد شده بود، اکنون ۲۶۰ دانشجو در آن مشغول آموزش هستند.

وی خاطر نشان کرد: ۳ سال پیش وزارت آموزش‌های عالی از آدرس آزمون کنکور در دانشگاه بغلان دانشجوی «مهندسی کامپیوتر» فرستاد، در حالیکه ما در آن زمان هیچ دانشکده‌ای در این رشته نداشتیم.

نظری گفت: پس از آن در تماسی که با سرپرست وزارت آموزش‌های عالی داشتیم، وی از ما خواستند تا دانشکده‌ای ایجاد و دانشجویان جدید در رشته مهندسی کامپیوتر جذب کنیم.

استاد و ساختمان داریم

رئیس دانشگاه بدخشان تصریح کرد: از آن پس ما تاکنون ۴ استاد جذب کرده و برای ۲۶۰ دانشجوی این دانشکده ساختمانی ساخته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه نبود استاد و ساختمان بهانه وزارت آموزش‌های عالی جهت لغو این دانشکده است، خاطر نشان کرد: اما ما هیچ مشکلی در این خصوص نداریم، زیرا اکنون استاد و ساختمان داریم.

با این حال، خواستیم جزئیات دلیل لغو این دانشکده را از «فیصل امین» سخنگوی وزارت آموزش‌های عالی داشته باشیم، اما با تلاش‌های مکرر قادر به این کار نشدیم.

نمی‌گذاریم دانشکده مهندسی کامپیوتر لغو شود

«ذکریا سودا» نماینده مردم بدخشان در پارلمان افغانستان اعلام کرد: گفت‌وگویی در این مورد با وزیر آموزش‌های عالی داشته‌ام.

وی خاطر نشان کرد: در این نشست تمام نمایندگان مردم بدخشان در پارلمان حضور داشته و روی لغو نشدن این دانشکده تأکید کردند، اما وزیر آموزش‌های عالی گفت که در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه بدخشان استاد و امکانات کافی نیست.

این عضو پارلمان افغانستان خاطر نشان کرد: با وجود تلاش‌ها و تأکیدات که کردیم، وزیر آموزش‌های عالی به دانشگاه بدخشان فرصت داد تا استادهای مجرب و متخصص برای این دانشکده استخدام کند.

سودا همچنین گفت: وزیر آموزش‌های عالی در نشستی که با ما داشت گفته که در صورت استخدام نشدن استاد، دانشکده مهندسی کامپیوتر به صورت تدریجی لغو خواهد شد.

با این وجود، تاکنون مشخص نیست که مسئولان دانشگاه بدخشان قادر به جذب استادان متخصص هستند، یا خیر، اما هرآنچیزی که برای دانشجویان مهم است، لغو نشدن این دانشکده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان